گرانترین شهرهای ایران

گرانترین شهرهای ایران

گرانترین شهرهای ایران براساس گزارش مرکز آمار به ترتیب شهرهای تهران، اصفهان و تبریز هستند. این شهرها به همین ترتیب گرانترین قیمت ترین خانه های ایران را دارند. در چند سال اخیر قیمت خانه در کل کشور به شکل سرسام آوری افزایش داشته است و این افزایش قیمت در شهرهای مختلف برمبنای امکانات، شرایط زندگی و… متفاوت می باشد. مخصوصا این افزایش قیمت در شهرهای مرکزی مانند تهران به شدت زیاد بوده است. باید درنظر داشت که لزوما گرانترین شهر های ایران برای زندگی بهترین شهر برای زندگی نمی باشد و فاکتورهای مختلفی برای تعیین بهترین و از طرفی گرانترین شهرهای ایران برای زندگی دخیل هستند.

گرانترین شهرهای ایران

در لیست گرانترین شهرهای ایران طبیعتا شهر تهران به عنوان اولین شهر در سال های متمادی جایگاه خود را حفظ کرده است. بعد از شهر تهران، شهر اصفهان می باشد. قیمت مسکن در تهران بیش از دو برابر بیشتر از شهر دوم لیست از لحاظ قیمتی می باشد. بعد از اصفهان شهر تبریز بالاترین رده ها را به عنوان گرانترین شهرهای ایران دارد.

در گرانترین شهرهای ایران علاوه بر مواردی مانند مسکن، هزینه های زندگی نیز به نسبت سایر شهرها بالاتر می باشد، هزینه هایی مانند آموزش، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، استفاده از امکانات شهری و… با توجه به آمار موجود هزینه مسکن بالاتر از 60 درصد هزینه های زندگی درآمد افراد را به خود اختصاص می دهد. در ادامه به بررسی گرانترین شهرهای ایران می پردازیم:

تهران

طبیعتا تهران با توجه به جمعیت، امکانات و مرکزیت آن نسبت به سایر شهرهای ایران بالاترین قیمت مسکن و زندگی را نسبت به سایر شهرهای ایران دارا می باشد. قیمت مسکن در تهران با توجه به منطقه و امکانات تفاوت خیلی زیادی دارد و در بخش های از شهر قیمت شاید تا 10 برابر بیشتر از سایر مناطق باشد. از طرفی با توجه به مرکزیت تهران نسبت به سایر شهرها از لحاظ کار و اشتغال و جمعیت، تقاضای مسکن چه از لحاظ خرید و چه رهن و اجاره زیاد می باشد.

اصفهان

در رده گرانترین شهرهای ایران، شهر اصفهان در اکثر مواقع در رده دوم قرار دارد. اصفهان با توجه به بافت شهری آن و همچنین موقعیت های خوب شغلی با وجود کارخانه و صنایع بزرگ فولادی و معدنی جزو پرتقاضاترین شهرهای ایران می باشد.

کرج

شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز نیز با توجه به نزدیکی شهر تهران به عنوان گرانترین شهرهای ایران می باشد. منطقه های عظیمیه، مهرشهر و… جزو گرانترین و لوکس ترین منطق شهر کرج می باشند که در برخی مواقع قیمت آن ها با بخش های شمالی تهران برابرث می کند.

تبریز

تبریز شهر توسعه یافته ایست که از امکانات رفاهی قابل ملاحظه ای نسبت به سایر شهرهای ایران دارد. به همین دلیل قیمت مسکن در این شهر بالا است. آب و هوای خوب و پاک تبریز نیز یکی از ویژگی های مهم این شهر است، البته باید در نظر داشت که در سال های اخیر آب و هوای آن به نسبت سال های گذشته شدیدا افت داشته است.

مشهد

مشهد به دلیل حرم امام رضا (ع) همه روزه شاهد حضور خیل عظیمی از مردم به این شهر برای زیارت است و البته به همین جهت مشهد مورد توجه برای راه اندازی کار و کاسبی هموطنانمان از دیگر نقاط ایران به این شهر شده است. وجود زائرین زیاد در شهر مشهد و به همین دلیل گردش مالی بالای این شهر باعث رونق کسب و کار و به همین دلیل وجود شهر مشهد در لیست گرانترین شهرهای ایران می شود. در بازار های اصلی مشهد فروشگاه هایی وجود دارد که با توجه به تردد مسافرین قیمت های اجاره و فروش و فروشگاه ها به مراتب از مرکز شهرهایی حتی مثل تهران نیز بالاتر می باشند.

شیراز در لیست گرانترین شهرهای ایران 

شیراز به دلیل داشتن اماکن تاریخی مثل تخت جمشید و بازار وکیل و بافت شهر و مردم خون گرم همواره مورد توجه توریست ها بوده و همین امر هزینه زندگی در این شهر را افزایش داده است. یکی از دلایل دیگر گران بودن شهر شیراز آب و هوای این شهر و امکانات بیمارستانی به نسبت شهرهای جنوبی ایران است و همین امر سبب شده تا افراد متمول و ثروتمند همچون لاری ها که در شهرهای جنوبی ساکن هستند برای زندگی و حتی سرمایه گذاری در شیراز ساکن و یا سرمایه گذاری کنند. با توجه به موارد گفته شیراز نیز در لیست گرانترین شهرهای ایران جایگاه همیشگی دارد. شیراز با توجه به بافت جمعیتی و آب و هوایی و مرکزیتی که در کشور دارد، همواره می تواند جزو بهترین و از طرفی گران ترین شهر های ایران برای زندگی باشد.

 

کیش در لیست گرانترین شهر های ایران 

در سال های اخیر ساخت و ساز در شهر و یا همان جزیره کیش به شدت نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. برج های لوکس در بخش های مختلف شهر در کنار هتل های معروف کیش جایگاه خود را یافته اند. قیمت واحد های آپارتمانی در برج های لوکس در خیلی از موارد برابری می کنند با قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران و گرانترین واحد های مسکونی در کشور. از طرفی با توجه به توریستی بودن این شهر، هزینه های زندگی و حمل و نقل و مواد غذایی در این شهر حتی نسبت به شهر تهران نیز بالاتر می باشد. اگر بتوان با آب و هوای گرم و مرطوب کیش کنار آمد، جزو لوکس ترین و مدرن ترین شهرهای ایران برای زندگی می باشد که به همین دلیل در لیست گرانترین شهر های ایران جای می گیرد.

 

نتیجه

در لیست گرانترین شهرهای ایران می توان شهرهای دیگری مانند شهرهای شمالی کشور مانند رامسر و بابلسر و رشت و لاهیجان و… را نیز افزود و در چند سال اخیر قیمت مسکن در بخش های مختلف کشور به شکل سرسام آوری افزایش یافته است. لزوما قیمت بالای مسکن در بخش های مختلف متناسب با کیفیت زندگی نیست و عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت مسکن و زندگی تاثیر گذار است. همچنین در این لیست می توان همچنین شهرهای متل قو و برج های با قیمت بسیار بالا را جای داد.

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب