چگونه یخچال را تمیز کنیم

تمیز کردن یخچال

تمیز کردن یخچال – یخچال اسباب‌کار آشپزخانه است، اما احتمالاً به اندازه سایر خانه آن را تمیز نمی‌‌کنید. بدون نگهداری منظم، لکه‌ها و بقایای مواد غذایی می‌توانند روی سطوح بیرونی و داخل قفسه‌ها و کشوها جمع شوند، در حالی که مواد فاسدشدنی فراموش‌شده می‌توانند هر بار که در را باز می‌کنید، بوهای بدی را ایجاد کنند.

تمیز کردن یخچال

برای اینکه یخچال خود را در شرایط خوبی نگه دارید و بوی نامطبوع را از بین ببرید، از نکات ذکر شده در مقاله برای بهترین روش تمیز کردن داخل و خارج یخچال استفاده کنید. چند ماده تمیزکننده طبیعی و وسایل معمول خانگی مانند جوش شیرین، آب، صابون‌ظرفشویی و پارچه‌های خشک را جمع‌آوری کنید.

چگونه قفسه‌ها و کشوهای یخچال را تمیز کنیم

ابتدا قفسه‌های قابل جابجایی یخچال، قفسه‌های سیمی و کشوها را در آب داغ و صابون بگذارید و با دست بشویید. بگذارید اجزای شیشه‌ای قبل از تماس با آب داغ با دمای اتاق هماهنگ شود در غیر این صورت، ممکن است ترک بخورند. به قسمت پایین قفسه های سیمی توجه ویژه ای داشته باشید که نقطه ای است که زباله ها را جذب می کند.

تمیز کردن یخچال

 

نحوه تمیز کردن فضای داخلی یخچال

برای کشوها و قفسه‌ها که نمی‌توانید کناره‌های محفظه داخلی را بردارید، جوش شیرین و مقداری آب بریزید. داخل یخچال خود را با مخلوط 1 بر 7 جوش‌شیرین و آب تمیز کنید.

مراقب پاک‌کننده‌های تجاری یخچال باشید زیرا ممکن است بو را به غذا منتقل کنند. از بالا به پایین کار کنید تا از فرود چکه روی سطوحی که از قبل تمیز شده‌اند جلوگیری کنید. از مسواک مخصوص تمیز کردن یا خلال‌دندان برای رسیدن به ترک‌ها و شکاف‌هایی که با پارچه نمی‌توانید به آن‌ها برسید، مانند لولا و سایر سخت‌افزارها استفاده کنید. همه چیز را با یک حوله تمیز خشک کنید.

چگونه بوی یخچال را از بین ببریم

یخچال شما می‌تواند محیطی ایده‌آل برای ایجاد بوهای بد باشد مگر اینکه اقدامات لازم را انجام دهید. خوشبختانه، می‌توانید بوی بد یخچال را بدون استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی خشن از بین ببرید.

هنگامی که تمام سطوح را شسته و خشک کردید، یخچال خود را با یک ظرف باز از جوش‌شیرین خشک و گذاشتن آن در قفسه پایینی، خوشبو کنید. این کار باعث می‌شود که هر گونه بویی که ممکن است در آینده نزدیک از غذا باقی بماند جذب شود، بنابراین وقتی یخچال خود را دوباره پر می‌کنید، جوش‌شیرین را در آنجا نگه دارید.

هنگامی که یخچال شما تمیز و خوشبو شد، همه چیز را برگردانید. اکنون زمان خوبی برای مرتب کردن یخچالتان است. مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا فاسد را دور بیندازید، اقلام مشابه را هم گروه کنید و از سطل‌ها و ظروف برای نگهداری وسایل استفاده کنید.

شستن یخچال

نحوه تمیز کردن واشر یخچال

به واشر لاستیکی اطراف درب یخچال توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا برای حفظ مهر و موم باید مرتباً تمیز شود. اگر کپک زده است از آب گرم و صابون مایع برای کثیفی معمولی و یک پاک‌کننده مبتنی بر سفیدکننده استفاده کنید. کاملاً آن را بشویید و خشک کنید.

نحوه تمیز کردن بیرونی یخچال

با تمیز کردن بیرونی ، یخچال خود را تمیز و درخشان نگه دارید . به سادگی با یک پارچه اسپری شده با پاک‌کننده همه منظوره یخچال را پاک کنید. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات قسمت بالای یخچال را نیز پاک کنید. اگرچه این منطقه ممکن است شاهد ترافیک روزانه دستگیره‌ها و درب‌ها نباشد، اما گردوغبار می‌تواند به مرور زمان در آنجا جمع شود.

روش تمیز کردن یخچال ضد زنگ کمی متفاوت است، بنابراین از این نکات برای از بین بردن لک و اثر انگشت استفاده کنید. برای تمیز کردن سریع، ابتدا سطح را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب و سپس با یک پارچه خشک پاک کنید. وقتی کثیفی کمی سفت شد، سعی کنید الکل بمالید. چند قطره الکل را روی یک پارچه نرم بریزید و روی لکه ها بمالید.

چگونه کویل های یخچال را تمیز کنیم

مهم نیست که چه مدلی دارید، اولین قدم در تمیز کردن کویل‌ها (سیم‌پیچ احتراق) همیشه جدا کردن یخچال و بعد پیدا کردن کویل ها است. (برخی در پشت یخچال و برخی در قسمت زیرین قرار دارند). اگر مال شما در پشت یخچال قرار دارد، دستگاه را با احتیاط از دیوار جدا کنید. برای تمیز کردن اطراف سیم پیچ‌ها از یک برس سیم‌پیچ (یک برس بلند و لاغر شبیه برس تمیز کننده بطری) استفاده کنید. زباله های روی زمین را جارو کنید، یخچال را به جای خود برگردانید و دوباره به برق وصل کنید.

برای مدل‌هایی که کویل در پایین دستگاه قرار دارد، قطعه گریل جلوی یخچال را بردارید. از یک برس سیم پیچ برای تمیز کردن اطراف سیم پیچ ها استفاده کنید. قبل از اینکه دستگاه را دوباره به برق وصل کنید، هر گونه زباله را جارو کنید و گریل را تعویض کنید.

نحوه تمیز کردن آب سردکن یخچال

برای لذت بردن از آب تازه و فیلتر شده از یخچال خود، هر از چند گاهی آب سردکن را به خوبی تمیز کنید. قبل از تمیز کردن باید دفترچه یخچال را با دقت بخوانید. سیستم‌ها از مدلی به مدل دیگر متفاوت هستند و یک کتابچه راهنمای اغلب منبع خوبی برای دستورالعمل‌های خاص و همچنین اطلاعاتی برای عیب‌یابی مشکلات عمده توزیع کننده آب است. همچنین دفترچه راهنمای برنامه‌ریزی تعویض فیلتر آب‌پاش و یخ‌ساز خود را نیز بررسی کنید. تعویض فیلتر به حفظ وضعیت خوب دستگاه پخش و یخ‌ساز کمک می کند.قسمت پخش‌کننده آب مستعد لکه های آب است. برای تمیز کردن آن، سینی را با یک پاک کننده حاوی سرکه پاک و خشک کنید. اگر سینی قابل جدا شدن است، آن را بیرون بیاورید و در سینک تمیز کنید، حتما زیر سینی را نیز تمیز کنید. یک مسواک نرم می تواند به هر گوشه، شکاف و دریچه ای وارد شود.

تمیز کردن فریزر

نحوه تمیز کردن قالب یخچال

یخچال‌ها با محیط سرد و گاه مرطوب خود، می‌توانند مستعد ابتلا به کپک باشند. برای از بین بردن کپک داخل یخچال، از پاک‌کننده‌های ساینده یا سفیدکننده خودداری کنید. به جای آن، جوش‌شیرین را بردارید و 1 قاشق غذاخوری را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید. سطح کپک‌زده را پاک کنید، سپس کاملاً خشک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود.

فیروزه عتیقی (تیم تولید محتوای آی بس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب