پوستر و استیکر دیواری : جادویی برای تغییر ظاهر فضا

پوستر و استیکر دکوراتیو

پوستر و استیکر دیواری به عنوان یک راه سریع و موثر برای تغییر ظاهر فضا و ایجاد تازگی و زندگی در آن، بسیار محبوب شده است. در این مقاله، به معرفی و بررسی پوسترها و استیکرهای  دکوراتیو می‌پردازیم و اهمیت و اثرگذاری آنها را در تغییر ظاهر و احساس فضا بررسی می‌ کنیم. پوسترها و استیکرهای دیواری ابزارهایی هستند که برای تزئین و تغییر ظاهر فضاها استفاده می‌ شوند.پوسترها  شامل تصاویر، الگوها، طرح‌ها و نقوشی هستند که معمولاً بر روی سطوح دیوارها، درها، پنجره‌ها و سایر سطوح داخلی منزل یا محیط کار بر طبق طراحی داخلی مورد نظر قرار می ‌گیرند.

پوستر و استیکر دیواری 

پوستر و استیکر های دیواری به طور کلی به تصاویر بزرگ و چاپ شده اشاره دارند که به منظور دکوراتیو تر کردن  فضاها و جلب توجه مورد استفاده قرار می ‌گیرند. آن‌ها معمولاً در اندازه‌های مختلف و با طرح‌ های گوناگونی عرضه می‌ شوند و می‌ توانند شامل تصاویر موضوعات مختلفی مانند طبیعت، شهرها، آثار هنری و یا تصاویر دلخواه دیگر باشند.پوستر ها می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند که در بازار می توان هم با ابعاد ثابت هم ابعاد دلخواه و اندازه دیوار شما آن هارا تهیه کرد به یاد داشته باشید برای انتخاب پوستر دلخواه خود روی دیوار مورد نظر باید ابعاد دیوار با ابعاد پوستر تناسب داشته باشد.

بدیهی است انتخاب یک پوستر مربع روی دیواری مستطیل نتیجه زیبایی دربر نخواهد داشت پوسترها معمولاً با استفاده از کاغذ چاپی و یا حتی کاغذ یواری ساخته می ‌شوند که معمولاً دارای یک تکه بزرگ کاغذی است. این کاغذ ممکن است مخملی، مات، براق یا دیگر پوشش‌ها را داشته باشد و بنا به جنس کاغذدیواری قابل شستشو و یا غیر قابل شستشو هستند.

نکاتی در مورد نصب استیکر و پوستر دیواری یا سقفی

پوسترها و استیکر دیواری معمولاً قابلیت چسبیدن مستقیم به دیوارها و سطوح دیگر را ندارند. برای نصب پوستر ها معمولاً از قاب‌ها، فریم‌ها، نگهدارنده‌ها یا روش‌های دیگری مثل چسب کاغذ دیواری  استفاده می‌شود .برای نصب پوستر می توان از نصاب کاغذدیواری ماهر بهره برد .چون  بعضی از پوستر ها دو تکه و یا چند تکه هستند و نیاز به تنظیم طرح دارند. قبل از نصب پوستر، مطمئن شوید که هر گونه آلودگی، گرد و غبار یا روغن از سطح زیرسازی تمیز شده است، زیرا این موارد می توانند باعث کاهش ضربه گیری چسب شوند و بعد از نصب پوستر به شدت قابل دید و تشخیص هستند. اگر از چسب استفاده می کنید، معمولاً بهتر است از یک چسب مناسب برای نصب پوسترها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چسب را به طور یکنواخت روی پوستر پخش کنید تا در نصب متمایز و متعادل باشد.

در نهایت، همواره توصیه می شود قبل از نصب پوسترها، تحقیق کنید و دستورالعمل های تولید کننده را دنبال کنید تا از بهترین روش برای زیرسازی و نصب پوستر استفاده کنید.

پوستر و استیکر دکوراتیو

پوسترها می‌توانند در انواع مختلف فضاها استفاده شوند. برای مثال  تعدادی از فضاهایی که می‌توانید با استفاده از پوسترها طراحی کنید را برای شما ذکر می ‌کنم:

استیکر و پوستر دیواری در اتاق نشیمن (لیوینگ روم)

پوسترها می‌توانند در اتاق نشیمن به عنوان تزئینات دیواری استفاده شوند. می‌توانید از پوسترهایی با تصاویر طبیعت، شهرها، آبنماها، نقاشی‌ها و غیره استفاده کنید تا به فضا جذابیت و زندگی بیشتری ببخشید.

اتاق خواب

پوسترها می‌توانند در اتاق خواب به عنوان تم و تزئینی استفاده شوند. انتخاب پوسترهای مرتبط با سلیقه و سبک شما، می‌تواند به فضای اتاق خواب شخصیت و آرامش بیشتری ببخشد. مثلاً پوسترهایی با تصاویر طبیعت، پوسترهای موسیقی، پوسترهای متن انگیزشی و غیره.

محل کار

پوسترها می‌توانند در محل کار به عنوان تزئینات دیواری مورد استفاده قرار بگیرند. می‌توانید از پوسترهای مرتبط با صنعت شغل خود، تصاویر انگیزشی، نقاشی‌ها، تصاویر شهرها و غیره استفاده کنید تا فضای کار خود را زیبا و ملموس تر کنید.

 

مکان‌های عمومی

پوسترها می‌ توانند در مکان‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، تئاترها، سالن‌های کنفرانس و غیره استفاده شوند. انتخاب پوسترهایی با موضوعات مرتبط با فعالیت‌های مکان مورد نظر، می‌تواند توجه  بازدیدکنندگان را جلب کند.

اتاق کودکان

پوسترها می ‌توانند در اتاق کودکان جذابیت و شادابی را افزایش دهند. می‌ توانید از پوسترهایی با تصاویر کارتونی، شخصیت‌های محبوب، حیوانات، طبیعت و غیره استفاده کنید تا فضای پرانرژی و شادی برای کودکانتان ایجاد شود.

 

رستوران و کافه

پوسترها در رستوران‌ها و کافه‌ها برای جلب توجه  و جذابیت بصری استفاده می ‌شوند. می ‌توانید از پوسترهای مرتبط با غذا و نوشیدنی، تصاویر طبیعت، تصاویر مرتبط با مفهوم رستوران یا کافه خود و غیره استفاده کنید تا به  فضای رستوران یا کافه رنگ و جذابیت بیشتری ببخشید.توجه داشته باشید که هر فضایی نیازمند توجه به سلیقه و سبک شخصی است. مطمئن شوید که پوسترهای انتخابی با بقیه المان‌های دکوراسیون هماهنگی دارند و جذابیت و هماهنگی بصری را برقرار می ‌کنند.

استیکر و پوستر دکوراتیو

استیکرهای دکوراتیو، به عنوان یک نوع پوستر کوچکتر، شامل تصاویر و طرح‌های کوچکتری هستند که بر روی سطوح مختلف قرار می ‌گیرند. آن‌ها معمولاً از مواد چسبنده قابل جداشدن ساخته می ‌شوند و قابلیت چسبیدن به سطوح مانند دیوارها، میزها، درها و شیشه‌ها را دارند. استیکرها نیز در طرح‌ ها و رنگ‌ های گوناگونی عرضه می‌ شوند و می‌توانند شامل الگوها، شکل ‌ها، اشکال  گرافیکی ، کلمات یا تصاویری از حیوانات و گیاهان باشند.از نظر قیمت استیکر ها به مراتب ارزان تر از پوستر ها هستند .

بهتر است پوسترها و استیکرها در محیطی با دمای معتدل و رطوبت کنترل شده نگهداری شود، دمای بالا و رطوبت زیاد ممکن است باعث تغییر رنگ، خمیدگی و پوسیدگی آنها شود. همچنین، از تماس با آفتاب مستقیم و نور مستقیم جلوگیری شود. اگر قصد نصب پوسترها و استیکرها در محیط‌های رطوبتی دارید، مطمئن شوید که از مواد مقاوم در برابر رطوبت استفاده شده و آنها به درستی نصب شوند. در صورت نیاز، از پوشش‌ها و لایه‌های محافظ ضد آب استفاده کنید.

 برای تمیز کردن پوسترها و استیکرها، از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید. از استفاده از مواد شیمیایی قوی، الکل یا آب گرم جاری بر روی آنها خودداری کنید. با رعایت این راهنمایی‌ها، می‌توانید پوسترها و استیکرهای خود را به خوبی نگهداری کنید و از آنها برای مدت طولانی لذت ببرید.

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. همچنین آی بس خدماتی از جمله طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را در خدمات خود ارائه می دهد. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

تهیه کننده: علی صدری (تحریریه آی بس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب