ویژگی های دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال

ویژگی های دکوراسیون مینیمال – اگر از طرفدارن دکوراسیون مینیمال هستید این مقاله برای شماست. شما میتونید از راهنمایی های این مقاله استفاده کنید تا خونه تون رو خیلی شیک و در عین حال مینیمال طراحی کنید. در بازسازی خانه می توان از سبک های مینیمال استفاده کرد.

ایده های دکوراسیون مینیمال

توی این مقاله ما بهترین روش ها و ویژگی ها را برای دکوراسیون به سبک مینیمال را توضیح می دهیم که به آن استایل ساده بدون اینکه خونه شما روح نداشته باشه برسید. دکوراسیون مینیمال خیلی با دکوراسیون مدرن و طراحی معاصر ارتباط دارد. اما یک چیزی که دکوراسیون مینیمالیست را متمایز میکنه برمیگرده به اصول اولیه آن. بیایید ببینیم اصلا منظورمون از مینیمال چیه؟

اول از همه مفهوم دکوراسیون مینیمالیست این هست که چیزی که لازم ندارید رو نخرید. و شما باید این مفهوم رو در کل خونه اجرا کنید. قبل از شروع دکوراسیون شما باید به لوازمی که نیاز دارید فکر کنید. اگر واقعا میخواهید در یک خانه مینیمال زندگی کنید باید از تجملات و لوازم غیر ضروری دوری کنید.

چرا طراحی مینیمال اینقدر محبوب است؟

طراحی و دکوراسیون مینیمال باوجود پیدایش چند دهه ای خودش رو در زندگی و قلب های مردم جا کرده. خیلی سخت هست که درمورد دکوراسیون مینیمالیست صحبت بکنیم اما به پایداری اشاره ی نکنیم. از آنجایی که جهان با بحران آب و تغییرات آب و هوایی غریب و الوقوع مواجه هست، کاهش مصرف در همه چیز بشدت چشمگیر شده. بعلاوه میشه از این سبک به عنوان مقاومت در برابر افراط هم در نظر گرفت. توی طراحی مینیمالیست همه چیز به چشم میاد. پس اگر طراحی درست انجام بشه بشدت چشمگیر خواهد بود.

عناصر و ویژگی های طراحی و دکوراسیون مینیمال

  • خطوط ساده
  • پالت های رنگی تک رنگ یا خنثی
  • مبلمان محدود
  • اشیاء تزئینی محدود
  • پلان های طبقه باز
  • نور طبیعی

چطور یک خونه مینیمال طراحی کنیم؟

خب همونطور که گفتیم فضای مینیمالیست فضایی هست که مملوء از لوازم غیر ضروری نباشه و ساده ترین راه برای اینکه این مورد رو رعایت کنید این هست که چه لوازمی رو خیلی وقت هست که ازش استفاده نمی کنید. چیزهایی رو نگه دارید که هم به نظرتون زیبا هستند هم لازم هست توی خونه تون باشند. مثلا لازم نیست که فضای خونه پر باشه از تابلوهایی که خیلی ضروری نیستند اما در عوض میتونید یک تابلویی که براتون خاطره انگیز هست رو نگه دارید.

همیشه یادتون باشه که اگر میخواید سبک زندگی مینیمالیستی داشته باشید باید از ترند ها و لوازمی که مد روز هستند اجتناب کنید در عوض همیشه روی لوازم ساده و کلاسیک تمرکز کنید. موقع طراحی لازم نیست خیلی سخت بگیرید بلکه باید ذهنیت ” هر چه کمتر بهتر” یا ” زیبایی در سادگی هست ” رو پیش بگیرید. برای طراحی و دکوراسیون میتونید از پینترست استفاده کنید اما این رو بدونید که لازم نیست که دقیقا شبیه عکس های پینترست باشه تا یک خونه مینیمالیست در نظر گرفته بشه. شما میتونید از پینترست الهام بگیرید اما سلیقه خودتون هم چاشنی کنید.

کیفیت بر کمیت اولویت دارد

همونطور که گفتیم زیبایی در سادگیست. اما چطور میتونیم با تزینات و جزئیات کم خونه زیبایی داشته باشیم؟ روی مواد با ارزش مثل سنگ مرمر و چوب تمرکز کنید. لازم نیست کل خونه از سنگ مرمر پوشیده بشه، کافیه بدونید از هر کدوم از این مواد کجای خونه استفاده کنید تا خونه مینیمالیست زیبایی طراحی کنید.

سفید، خاکستری، سیاه

یکی از ویژگی های مهم دکوراسیون مینیمالیست ستفاده از رنگ های خنثی هست. رنگ های سفید، خاکستری، سیاه جزء زنگ های اصلی دکوراسیون مینیمال هستند و ظزافت خاصی هم به خانه میدهند. با استفاده از این رنگ ها متوجه میشید که میتونید با نور و بافت در خانه بازی کنید.

خطوط ساده

سبک مینیمالیست اصولا در طراحی خونه دوتا ویژگی مهم داره: تمیز و ساده هست. یعنی با این دو ویژگی باید طراحی انجام بشه. یکی از راه هایی که می تونید این موارد را عملی کنید، استفاده از خطوط تمیز، ساده و مستقیم در فضای داخلی خود است. یعنی باید از هر چیزی که حواس رو پرت میکنه اجتناب کنید. لوازمی را که نیاز ندارید رها کنید. این لوازم میتونه شامل لباس ها، لوازم آرایشی و همه چیزهایی باشه که خیلی وقت هست از آنها استفاده نکردید.

گیاهان رو فراموش نکنید

گیاهان در فضاهای مینیمالیستی بیش از حد به چشم می آیند، المان های طبیعی مثل چوب و گیاهان همیشه در دکوراسیون های مینیمالیستی ضروری هستند. آنها حال و هوای فضا رو عوض میکنند و خانه شما رو زیباتر میکنند.

ایده های دکوراسیون مینیمال اتاق نشیمن

موقع طراحی این رو یادتون باشه که زیبایی در سادگی هست و با این تفکر طراحی دکوراسیون رو انجام بدهید. اگر لوازمی دارید که کاربردی نیست، پس لازم نیست که دیگه انها را داشته باشید. توی دکوراسیون مینیمالیست همه لوازم به حداقل میرسه از فرش گرفته تا لوازم تزئینی. وقتی لوازم کمتری داشته باشید این امکان را دارید که روی لوازم با اهمیت تر و مهم تر تمرکز کنید.

بجای لوازم ترئینی زیاد و مختلف، میتونید یک تابلوی بزرگ رو انتخاب کنید. حتما حواستون به رنگ لوازم تزئینی که انتخاب میکنید باشه. مثلا برای مبل رنگ سفید یا کرم میتونه گزینه خوبی باشه.

ایده های دکوراسیون مینیمال اتاق غذاخوری

اصولا فضای غذاخوری و آشپزخانه کاربردی ترین قسمت در کل خانه هستند. اما در اکثر خانه ها این فضا ها لوازم غیر ضروری زیادی دارند. در بیشتر خانه های مینیمالیستی فضای آشپزخانه و غذاخوری مشترک هستند تا لوازم کمتری استفاده بشه.

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. همچنین آی بس خدماتی از جمله طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را در خدمات خود ارائه می دهد. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

 

نویسنده: مائده مهدی خانی (هیئت تحریره آی بس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب