راهنمای جامع نصب توالت فرنگی وال هنگ – دیواری

توالت فرنگی وال هنگ

نصب توالت فرنگی وال هنگ و یا همان دیواری از مورادی است که با توجه گسترش استفاده از آن مورد توجه قرار گرفته است. شکل خاص توالت فرنگی ال هنگ که بر روی دیوار نصب می شود، سوالات متعددی را برای استفاده از آن پیش می آورد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا با بررسی موارد مختلف این محصول به بررسی چگونگی نصب آن بپردازیم.

توالت فرنگی وال هنگ – دیواری

در سال های اخیر نوع جدیدی از توالت فرنگی در بازار مورد استقبال قرار گرفته است که به جای اینکه بر روی زمین قرار گیرد و پایه داشته باشد، روی دیوار نصب می شود. به همین دلیل که روی زمین قرار نمی گیرد و پایه ندارد (در واقع زیر آن خالی می باشد) فضای کمتری را اشغال می کند و همچنین از لحاظ تمیزی و نظافت قابل مقایسه با توالت فرنگی های قدیمی نیست. از طرفی این محصول باعث ایجاد فضای لوکس و شیک در سرویس بهداشتی و حمام شما خواهد شد.

نصب توالت فرنگی وال هنگ

 

استراکچر – سیفون و یا مکانیزم – فلاش تانک توالت فرنگی وال هنگ

از جمله بخش های مهم در نصب توالت فرنگی وال هنگ مرتبط با استراکچر و یا همان مکانیزم – فلاش تانک – آن می باشد. با توجه به اینکه استراکچر داخل دیوار نصب می شود، نصب آن حساسیت زیادی دارد و حتما باید توسط کارشناسان و تکنسین ها انجام شود. استراکچر داخل دیوار نصب می شود و در واقع کل وزن توالت فرنگی و همچنین شخصی که از آن استفاده می کند بر روی این بخش است و باید بتواند این وزن را تحمل کند.

فلاش تانک و یا استراکچر پشت دیوار توالت فرنگی جایگذاری می شود و پس از نصب آن کاشی کاری انجام می شود و تنها بخش دکمه آن بیرون دیوار است. این فلاش تانک ها توسط پروفیل های فلزی که به صورت چارچوبی برای آن می باشد، دربرگرفته شده است. این پروفیل ها به نوعی سازه استراکچر و خود وال هنگ می باشد که می تواند وزن آن و شخص را تحمل کند. استراکچرها معمولا 8 و 12 سانتی متر عمق دارند.

فاصله دو پیچ وال هنگ

برای خرید توالت فرنگی وال هنگ باید درنظر داشت که فاصله بین دو پیچ فلاش تانک وال هنگ چقدر می باشد. کاسه وال هنگ‌ های موجود در بازار ایران دارای آکس های به فاصله دو پیچ 18 یا 23 سانتی متر است. لازم به ذکر است اندازه آکس کاسه وال هنگ ایرانی اکثرا 18 سانتی متر و برای کاسه وال هنگ ترکیه اکثرا 23 سانتی متر می باشد. البته این قانون کلی نمی باشد و وال هنگ های ایرانی با فاصله بین دو پیچ 23 سانتی متر نیز توس طبرندهای مطرح مثل توالت فرنگی وال هنگ مروارید، گلسار و چینی کرد در بازار موجود می باشد. فاصله بین دو پیچ مانند تصویر زیر بررسی و اندازه گیری می شود.

اندازه ارتفاع پیچ های وال هنگ از کف

بعد از نصب استراکچر فلاش تانک ایران و… توکار در داخل دیوار و سپس کاشی کاری روی آن، مشابه عکس زیر 2 عدد پیچ بلند از دیوار بیرون خواهد ماند که این پیچ ها برای نصب توالت فرنگی استفاده می شود. ارتفاع استاندارد این پیچ ها باید 32 سانتی متر باشد.

 

ارتفاع استاندارد فاصله خروجی از کف 

ارتفاع استاندارد فاصله خروجی (وسط خروجی) تا کف در حدود 22 سانتی متر می باشد. در صورتی که اندازه ارتفاع وسط فاضلاب از کف کمتر از 22 سانتی متر باشد، نصب با مشکل مواجه می شود. همچنین اگر کمتر از 20 سانتی متر باشد باز هم نصب دچار مشکل می شود و پایین وال هنگ به زمین گیر می کند. در تصویر زیر ارتفاع استاندارد قاضلاب وال هنگ نشان داده شده است.

نصب توالت فرنگی وال هنگ

پس از بررسی خود محصول وال هنگ و استراکچر و یا فلاش تانک به بررسی نصب توالت فرنگی وال هنگ می پردازیم. برای نصب توالت فرنگی وال هنگ، باید استراکچر و یا همان فلاش تانک را درون دیوار قرار داد. البته با طراحی دیوارهای کاذب و یا دیوار کشی با دیوارهای آماده می توان از این محصول استفاده کرد. در واقع نصب توالت فرنگی وال هنگ در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول (نصب استراکچر و یا فلاش تانک) که معمولا ساخت ساختمان نهایی نشده است و کاشی کاری و… انجام نشده است. در مرحله دوم پس از اتمام ساختمان است که خود کاسه بر روی استراکچر و دیوار نصب می شد.

نصب پیش از اتمام پروژه و کاشی کاری

مراحل نصب استراکچرها برای برندهای مختلف متفاوت می باشد. مراحل آن به شرح زیر می باشد:

  • در مرحله اول باید دیواری که می خواهیم، نصب کنیم مشخص می کنیم

باید توجه داشت که توالت فرنگی، وزن 200 کیلوگرم را بتواند تحمل کند و دیواری باید انتخاب شود که بتواند این وزن را تحمل کند

  • فلاش تانک را در بخشی که می خواهیم نصب کنیم، قرارداده و جای پیچ ها را با مداد علامت گذاری می کنیم.

  • استراکچر را کنار گذاشته و برای نصب فلاش تانک وال هنگ، محل های مشخص شده را با دریل شوراخ می کنیم.
  • سپس فلاش تانک را در محل خودش قرار داده و پیچ ها را سفت می کنیمنصب وال هنگ
  • در این مرحله لوله فاضلاب را نصب می شود و بست ان محکم می شود. اگر لوله فاضلاب در بسته فلاش تانک موجود نباشد، باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.نصب توالت فرنگی وال هنگ
  • در مرحله بعد پیچ های مرتبط با نصب توالت فرنگی وال هنگ نصب می شود.

  • تجهیزات آبرسانی به فلاش تانک نیز نصب می شود و آب شهری به استراکچر متصل می شود.
  • در این مرحله نصب استراکچر تمام شده و می توان دیوار رویی و کاشی کاری را انجام دهید.

  • پس از اتمام پروژه می توانیم وال هنگ را برمبنای پیچ ها و جاهای مشخص شده نصب کنیم.
  • در مرحله آخر می توانیم کلید استراکچر را نصب کنیم.

نصب با دیوار پیش ساخته

در برخی موراد که معمولا در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام معمولا انجام می شود، فضای لازم برای استراکچر در داخل دیوار تعبیه نشده است. در این موارد استراکچر نصب و توسط دیوار پیش ساخته و یا… پوشانده شده و در نهایت وال هنگ نصب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *