نحوه شستن کاغذ دیواری

شستن کاغذ دیواری – در حالی که ممکن است هر چند وقت یکبار دکوراسیون خانه را عوض کنید کاغذ دیواری‌ها اغلب ثابت می مانند. کاغذ دیواری باید به طور مرتب تمیز شود زیرا هر نوع کاغذ دیواری گردوغبار، ذرات چربی موجود در هوا، کثیفی و اثرانگشت را در اطراف کلیدهای چراغ جمع می‌کند. اما تنها با چند ابزار و لوازم، می‌توانید کاغذ دیواری را روشن و تمیز نگه دارید.

شستن کاغذ دیواری – هرچندوقت یکبار

کاغذدیواری باید حداقل هر دوماه یکبار گردگیری شود. لکه‌های چربی باید فوراً تمیز شوند و کپک‌ها به محض آشکار شدن درمان شوند. قبل از اینکه از گردگیری فراتر بروید، ضروری است که بدانید چه نوع کاغذدیواری در خانه خود دارید تا بتوانید از آسیب‌های ناشی از روش‌ها و محصولات تمیز کردن جلوگیری کنید.

هشدار

اگر در مورد نوع کاغذدیواری خود مطمئن نیستید، آن را تست کنید تا مطمئن شوید که می‌توان آن را تمیز کرد. یک یا دو قطره مایع‌ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید، مقدار کمی از محلول را روی قسمتی از کاغذدیواری بمالید، اگر خیس شد یا رنگ آن تراوش کرد، سعی نکنید به طور کلی آن را تمیز کنید یا از محلول های مبتنی بر آب روی لکه‌ها استفاده نکنید.

وینیل

کاغذ دیواری وینیل و پارچه و کاغذهای با روکش وینیل از بادوام‌ترین و راحت‌ترین نوع برای تمیز کردن، هستند. مقاوم در برابر آسیب آب و اکثر محصولات تمیز کننده، اغلب در حمام و آشپزخانه یافت می‌شود.

فایبرگلاس

کاغذدیواری فایبرگلاس بسیار بادوام، مقاوم در برابر شعله و مقاوم در برابر خراب شدن، اغلب در محیط‌های تجاری یافت می‌شود. به خوبی در برابر شستشو و قرار گرفتن مکرر در معرض رطوبت مقاومت می‌کند.

بافته نشده

کاغذهای بافته نشده، بخشی از آخرین روند کاغذدیواری، ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی هستند که در تولید مشابه فیلترهای قهوه هستند. در حالی که آنها در برابر پارگی مقاوم هستند و به دیوارها اجازه تنفس می‌دهند، غیر قابل شستشو هستند.

کاغذهای سنتی، فویل و چسب‌دار

کاغذدیواری سنتی که از الیاف سلولزی ساخته شده است می‌تواند تک‌لایه یا دولایه باشد. مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس است، اما به راحتی پاره می‌شود و به خوبی در برابر رطوبت یا بیشتر محصولات پاک‌کننده مقاومت نمی‌کند. کاغذهای فویل و چسب‌دار دارای پایه‌های سلولزی با لایه‌ای نازک از فویل فلزی یا الیاف مخملی مانند هستند که روی کاغذ اعمال می‌شود.

بامبو

کاغذ دیواری بامبو از بامبو طبیعی ساخته شده است که به پشتی کاغذ چسبانده می شود و در مقابل آب یا محصولات تمیزکننده سنتی مقاومت نمی‌کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • مایع ظرفشویی
  • آب
  • نشاسته‌ذرت (اختیاری)
  • روکش پلاستیکی (اختیاری)
  • سرکه‌سفید مقطر (اختیاری)
  • دستمال‌کاغذی (اختیاری)
  • سفیدکننده کلر (اختیاری)
  • سواب پنبه‌ای (اختیاری)

ابزار

  • گردگیر یا جاروبرقی میکروفیبر دسته بلند
  • سطل
  • اسفنج
  • پارچه میکروفیبر
  • پاک‌کن آدامسی (اختیاری)
  • چاقو لبه‌دار
  • اتو (اختیاری)

گرد و غبار سطحی را حذف کنید

هر نوع کاغذ دیواری باید هر ماه با میکروفیبر گردگیری شود یا با جاروبرقی، جارو شود تا تار عنکبوت، گرد و غبار و خاک از بین برود. از بالای دیوار شروع کنید و با حرکات صاف و طولانی به سمت پایین حرکت کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

نکته

حتی اگر قصد دارید کاغذدیواری‌های وینیل و فایبرگلاس را با آب و صابون تمیز کنید، همیشه با گردگیری شروع کنید. این کار خاک سطحی را از بین می‌برد و از پخش شدن آن در حین تمیز کردن جلوگیری می‌کند.

محلول پاک کننده را مخلوط کنید

برای تمیز کردن کاغذدیواری وینیل و فایبرگلاس قابل شستشو، دو قاشق غذاخوری مایع‌ظرفشویی را با یک گالن آب گرم در یک سطل پلاستیکی مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا صابون پخش شود.

دیوارها را پاک کنید

یک اسفنج نرم را در محلول تمیزکننده آغشته کنید و آن را فشار دهید تا کمی مرطوب شود. از بالای دیوار شروع کنید و در قسمت‌های یکنواخت به سمت پایین حرکت کنید. با این کار هر قطره کثیفی که ممکن است رخ دهد، گرفته می‌شود. سعی کنید کاغذ دیواری را بیش از حد اشباع نکنید.

کاغذ دیواری را خشک کنید

اجازه دهید کاغذ دیواری در معرض هوا خشک شود یا از یک پارچه میکروفیبر برای خشک کردن دیوارها با دست استفاده کنید.

 

بررسی لکه‌ها

پس از خشک شدن دیوارها، کاغذدیواری را از نظر لکه‌های خاص و مناطق بسیار آلوده بررسی کنید. حساس‌ترین نواحی، اطراف صفحات کلیدبرق، پشت سینک‌ها و نواحی است که کودک می‌تواند با مداد رنگی روی آن نقاشی کند.

 

 لکه‌ها، کثیفی‌ها و اثر انگشت را پاک کنید

از یک پاک‌کن آدامسی استفاده کنید تا به آرامی لکه‌ها، خاک و اثر انگشت را پاک کنید. این روش بر روی انواع کاغذدیواری قابل استفاده است. روی کاغذهای وینیل و فایبرگلاس، از مایع ظرفشویی روی یک اسفنج مرطوب برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید. محل را با یک اسفنج تمیز آغشته به آب معمولی بشویید و فشار دهید تا سطح کمی مرطوب شود.

 

لکه‌های چربی را بردارید

مقدار آزادانه نشاسته ذرت را روی یک بسته‌بندی پلاستیکی بمالید. بسته‌بندی را روی لکه چربی کاغذ دیواری بچسبانید و اجازه دهید نشاسته ذرت حداقل 24 ساعت روغن را جذب کند، نشاسته ذرت را بردارید و با یک پارچه نرم پاک کنید. در صورت نیاز تکرار کنید.

برای لکه‌های چربی روی کاغذ دیواری وینیل یا فایبرگلاس، نصف فنجان سرکه‌سفید مقطر را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.، یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آن را روی محل لکه‌دار بمالید. با حوله خشک کنید و در صورت نیاز تکرار کنید.

شستن کاغذ دیواری

علائم مداد رنگی را حذف کنید

از یک چاقوی لبه‌دار استفاده کنید تا موم اضافی مداد رنگی را به آرامی بتراشید. چند لایه حوله‌کاغذی را روی علامت‌ها قرار دهید و با اتو(بدون بخار) روی پایین‌ترین حالت فشار دهید، موم به دستمال‌کاغذی منتقل می‌شود. برای هر علامت با حولۀ تمیز تکرار کنید.

 

بریا شستن کاغذ دیواری لکه‌های کپک را از بین ببرید

برای لکه‌های کپک روی کاغذهای وینیل یا فایبرگلاس، محلول یک‌چهارم فنجان سفیدکننده کلر و یک فنجان آب را مخلوط کنید. با استفاده از یک اسفنج یا سواب پنبه، محلول را روی لکه‌های کپک بزنید، بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس با یک اسفنج آغشته به آب پاک کنید. در صورت نیاز تکرار کنید.

نویسنده : فیروزه عتیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب