شهرک دریاکنار لوکس ترین شهرک شمال

شهرک دریاکنار

شهرک دریاکنار در استان مازندارن و شهرستان بابلسر قرار دارد. دریاکنار در 5 کیلومتری شهرستان بابلسر به سمت فریدون کنار واقع شده است. این شهرک چزو قدیمی ترین و با اصالت ترین شهرک های شمال کشور می باشد. ساخت شهرک دریاکنار با حمایت محمدرضا پهلوی در اوایل دهه 40 آغاز و در اواخر آن دهه پایان یافت. دریاکنار در حال حاضر در حدود 1800 واحد ویلا داراست و کاملا به صورت خصوصی اداره می شود. از جمله طراحان اصلای شهرک دریاکنار آقای حسین امانت می باشد که از طراحان به نام ایرانی است که طراح برج آزادی نیز می باشد. خط ساحلی دریاکنار 2.7 کیلومتر از ساحل استان مازندران می باشد. مساحت این شهرک بیش از 300 هکتار می باشد . شامل 17 خیابان اصلی می باشد.

شهرک دریاکنار

شهرک دریاکنار در حدود ۵ کیلومتری شهرستان بابلسر و در مسیر جاده بابلسر به سمت فریدونکنار، احداث شده است. موقعیت جغرافیایی دریاکنار، از طرف شمال به ساحل دریای خزر و از جنوب به جنگل و رشته‌کوه البرز می‌رسد. همچنین این شهرک دسترسی خوبی به جاده‌ های هراز، فیروزکوه و کناره از سمت جنوب دارد. به همین دلیل ساکنان شهر‌های تهران، ساری و بابل به‌ راحتی می‌توانند به این منطقه سفر کنند. وسعت زمین شهرک دریاکنار در حدود ۳۰۰ هکتار یا ۳٫۱ کیلومترمربع بوده که 50 هکتار آن به مشاعات اختصاص یافته است. مسافت خط ساحلی اختصاصی دریاکنار بیش از ۲٫۷ کیلومتر است. در حدود ۲۴۳۰ قطعه ویلا و آپارتمان در این شهرک وجود دارد. از این تعداد، بیش از ۱8۰۰ واحد ویلای ساحلی و قدیمی با متراژهای ۳۰۰ متر، ۳۵۰ متر، ۶۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر بنا شده است.

همچنین در شهرک ساحلی دریاکنار، یک بلوار اصلی و 17 خیابان برای عبور و مرور آسان ساکنین در نظر گرفته شده که طول خیابان یکم در حدود ۱٫۲ کیلومتر و تا خیابان هفدهم حدود ۱٫۸ کیلومتر فاصله دارد. برخی از ویلا‌های این شهرک در جهت شمالی – جنوبی و برخی دیگر در جهت شرقی – غربی در این خیابان‌ها قرار گرفته‌ اند. خیابان‌ های زوج این شهرک به دریا می‌رسد که انتهای آن با سنگ‌ های بزرگ پوشیده شده است. از طرفی برای رفاه حال ساکنین، بسیاری از امکانات رفاهی مانند فروشگاه‌ های مواد غذایی، رستوران، کافی‌ شاپ، عابربانک و… در داخل شهرک وجود دارد.

درب های ورودی شهرک دریاکنار

شهرک دریاکنار با توجه به اینکه سیستم نگهبانی کاملی دارد همیشه امن می باشد. از جمله مزایای این شهرک کنترل ورودی و خروجی شهرک می باشد که باعث شده آرامش و امینت در این شهرک همراه باشد. دریاکنار دو ورودی مجزا دارد که در ابتدا و انتهای این شهرک در حد فاصل بابلسر و فریدون کنار واقع شده است.

  • درب شماره یک شهرک، مخصوص مالکین ویلا‌ها است. این درب در شرقی‌ ترین بخش شهرک و به سمت جاده بابلسر قرار گرفته است.
  • درب شماره 2 شهرک، ویژه عبور و مرور مهمانان و مستأجران است. این درب در غربی‌ترین بخش شهرک قرار گرفته و یک نخل بلند قامت نیز در کنار ساختمان نگهبانی آن وجود دارد.

در هر یک از این درب‌ های شهرک، یک ساختمان نگهبانی با 4 شیفت به‌صورت ۲۴ ساعته وجود دارد. در هر کدام از شیفت‌ها 3 نفر نگهبان و یک نفر سر نگهبان، فعالیت می‌کند. البته سر نگهبان هر پست، با یک خودرو در تمام شهرک حرکت کرده و منطقه را زیر نظر می‌ گیرد. در واقع نگهبان‌ های درب اول شهرک 16 نفر بوده و در درب دوم نیز 16 نفر نگهبانی می‌ دهند. همچنین امنیت تمام خیابان‌های اصلی این شهرک چه در بخش شمالی و چه در بخش جنوبی نیز در طول شبانه‌ روز تأمین می‌ شود. برای این منظور در هر خیابان یک کانکس نگهبانی قرار گرفته که به‌صورت 24 ساعته نگهبانی می‌دهند.

قوانین شهرک دریاکنار

هیئت‌ مدیره شهرک که از یک مدیر، هفت عضو هیئت‌ مدیره، پلیس ساختمان و دایره ساختمان تشکیل شده، وظیفه اداره آن را به عهده دارد. به همین منظور اساسنامه‌ ای نیز در سال ۱۳۸۳ توسط مؤسسه شهرک دریاکنار تنظیم شد. این اساسنامه شامل قوانین و مقرراتی است که تمام ساکنین ملزم به رعایت آن هستند.

طبق این قوانین؛ مجوز‌های ساخت و ساز، برگه عبور ماشین‌ های حمل مصالح ساختمانی و تردد خودرو‌های حمل وسایل، باید با هماهنگی هیئت‌ مدیره انجام شود. از طرفی ساکنین شهرک، سالیانه مبلغی را به‌عنوان شارژ برای آپارتمان‌ ها و ویلا‌ها پرداخت کرده که برای محوطه‌ سازی و تأمین امنیت شهرک هزینه می‌شود. همچنین محدودیت حداکثر ارتفاع تا 3 طبقه نیز برای ساخت و ساز ویلا‌ها در شهرک در نظر گرفته شده که در نهایت امکان ساخت ویلا‌های تریپلکس وجود دارد.

امکانات رفاهی دریاکنار

  • فضای سبز و محوطه‌ سازی بسیار زیبایی برای هر یک از ویلا‌ها انجام شده است.
  • پوشش گیاهی و درختان بلند در محوطه کلی شهرک
  • نگهبانی 24 ساعته
  • پلاژ آقایان برای آفتاب‌ گرفتن و ساحل اختصاصی برای شنا
  • حدود ۳ کیلومتر نوار ساحلی برای تفریح ساکنین شهرک ویلایی دریاکنار اختصاص داده شده است.
  • در داخل شهرک، استخر، سونا و جکوزی برای تفریح ساکنین وجود دارد.
  • در شهرک قدیمی دریاکنار 4 رستوران و کافه با چیدمان زیبا در بخش ساحلی و محوطه برای پذیرایی از ساکنین و مهمانان قرار گرفته است.
  • مسیر تمامی خیابان‌های اول تا هفدهم این شهرک، منتهی به ساحل دریاست؛ بنابراین بهترین فرصت برای پیاده‌ روی و ورزش‌ های صبحگاهی را برای ساکنان دریاکنار فراهم کرده است.
  • زمین های مخصوص برای ورزش والیبال، بسکتبال و فوتبال
  • پارک مخصوص کودکان

راه‌های دسترسی به دریاکنار

اگر چه به دلیل موقعیت خاصی شهرک ساحلی دریاکنار امکان دسترسی به آن‌جا از طریق جاده‌های فیروزکوه، کناره و هراز وجود دارد، اما جاده‌ی بابلسر بهترین مسیر دسترسی به این منطقه‌ی گردشگری است.

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته. با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب