9 روش هوشمندانه که هزینه های بازسازی خانه را کم میکند

هزینه بازسازی خانه

روش های کاهش هزینه بازسازی خانه – خانه دار شدن دردسرهای خودش رو داره مخصوصا اگر قدیمی ساخت باشه. باید کلی کار انجام بشه تا خونه از حالت قدیمی به حالتی در بیاد که هم کارآمد باشه هم طراحی و دکوراسیون سبک خودمون رو داشته باشیم. ما چندتا ترفند جمع آوری کردیم تا شما بتونید با هزینه خیلی کمتر خونه تون رو بازسازی کنید. کارهایی وجود داره که خودتون میتونید انجام بدید و از میلیون ها تومن صرفه جویی کنید.

روش های کاهش هزینه های بازسازی خانه

در این بخش به بررسی روش های کاهش هزینه بازسازی خانه می پردازیم:

  1. تعمیرات در کاهش هزینه بازسازی خانه

اول از همه وقتی یک وسیله خراب میشه حتما قطعه ای داره که سالم باشه و بعدا بتونید استفاده کنید. در ثانی وقتی شیرآب یا هر چیز شبیه به آن خراب میشه لازم نیست سراغ یک شیر آب جدید برید، قسمتی که لازم هست رو تعمیر کنید. مورد دیگه ای که باید حتما توجه کنید این هست که همیشه گفتن پیشگیری بهتر از درمان هست این مورد توی تعمیرات هم صدق می کنه. وسایل خونه مثل شیرآب ها، کولر، لوازم برقی خونه باید هر سال چک بشن تا اگر موردی بود قبل از اینکه هزینه هنگفتی روی دستتون بذاره تعمیر بشه. درمورد وسایل برقی خونه خانوم ها بهتر در جریان هستند و اگر لوازم برقی شون مثل قبل کار نمی کرد نباید پشت گوش بندازن.

  1. لامپ های جدید و کم مصرف

در این مورد حتی ممکن هست شما مشغول بازسازی خونه نباشید. اگر با بودجه ای که دارید نمی تونید کل خونه رو تغییر بدید و حال و هوای خونه رو سرو سامان بدید، لازمه به فکر تغییر لامپ ها و نورپردازی خونه باشید. چراغ های جدید توی مصرف انرژی به صرفه تر هستند و طراح های مختلفی دارند که میتونید با هزینه خیلی کم چراغ های خونه تون رو تغییر بدید و از حال و هوای جدید خونه تون لذت ببرید. اگر خونه بزرگی دارید میتونید از چراغ های دکوری پایه دار استفاده کنید و اگر خونه کوچکی دارید همونطور که توی مقاله قبلی درمورد دکوراسیون خانه های کوچک گفتیم، می تونید از چراغ های دیواری استفاده بکنید.

کاهش هزینه بازسازی خانه

  1. همه چیز ساده اش قشنگ تره!

بازسازی خونه هزینه زیادی داره و ما میخوایم هزینه ها رو کمتر کنیم. همه مون میدونیم که هر سال وسایل و دکوراسیون جدیدی مد میشن. از رنگ های سال بگیر تا کاغذ دیواری های گرون که بعد از مدتی هم باید دوباره هزینه کنید و همه رو یا تعویض کنید یا کلا منصرف بشید. بهترین راه برای صرفه جویی هم توی زمان هم توی هزینه استفاده از رنگ های خنثی هست که همیشه مد هستند و مدت طولانی نیاز به بازسازی نداره.

  1. برای کاهش هزینه بازسازی خانه چرا خودتون دست به کار نمیشید؟

بعضی از کارها خیلی ساده هستند، فقط باید رمز اون کار رو یاد بگیرید تا همیشه خودتون حلش کنید. لوله کشی هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر رمزش رو یاد بگیرید از هزینه های گزاف نجات پیدا میکنید. البته ممکنه اول هر کاری یخورده خراب کاری کنید اما به سرمایه گذاری که میکنید می ارزه چون شیرآلات و لوله ها دائما در حال کار کردن هستن و خب واضحه که دائما به تعمیرات نیاز داشته باشند.

  1. روز مبادا رو فراموش نکنید

همیشه شنیدیم که اتفاق یک بار می افته. درسته و این هم درمورد خونه صدق میکنه. همونطور هم که قبلا گفتیم و میدونید نه تنها وسایل برقی همه وسایل روز به روز گرون تر میشن، بخاطر همین دو مورد رو همیشه رعایت کنید: اول از همه شماره یک تعمیر کار منصف رو توی گوشی تون داشته باشید که مواقع اضطراری بتونید بهشون دسترسی داشته باشید. دوم اینکه یک هزینه ای رو همیشه برای تعمیرات یا در بدترین حالت عوض کردن وسایل خونه کنار بذارید حتی اگر مطمئنید که چیزی خراب نمیشه. چون همونطور که گفتیم هر چه سریع تر خرید کنید از گرونی های بعدی پیشیری میکنید.

  1. کم مصرفش خوبه!

شاید به نظرتون مسخره بیاد اما وسایل برقی مثل یخچال بهتر هست که کم مصرف باشند. پس موقع انتخاب به نمودار انرژی نگاه کنید اگر A یا بالای A بود گزینه خیلی خوبیه چون این نوع سرمایه گذاری بلند مدت هست و توی یک ماه نمیتونید نفع اون رو بسنجید. خوشبختانه درحال حاضر وسایل برقی کم مصرفی تولید میشه که مدل و طرح اون رو بپسندید و صرفه جویی که میکنید رو توی بلند مدت در نظر بگیرید.

  1. مصرف کننده خوبی باشید

اداره های گاز، برق و آب به مشتری هایی که درست مصرف کنند پاداش هایی میده که اغلب اوقات کم کردن هزینه های پرداختی یا همون تخفیف یا حتی صفر کردن قبض های ماه بعد هست. این مورد هم میتونه به نوبه خودش توی زندگی صرفه جویی به حساب بیاد مخصوصا اگر شما تازه ازدواج کرده باشید و اول زندگی تون باشه.

  1. جای دیگه ای ذخیره شون کنید!

اول از همه باید بگم که وسایل غیر ضروری رو دور بریزید. شاید برای مدتی از این وسایل استفاده کنید اما بعدا برای اینکه جایی آنها رو بذارید یک وسیله ذخیره سازی جدید میگیرید که خودش هزینه اضافی هست. خب حالا که شما در حال بازسازی خانه تون هستید از طراحی خلاقانه استفاده کنید و جاهای ذخیره سازی بیشتری ایجاد کنید که بعدا نیاز نباشه یک کمد اضافه کنید. مثلا تخت های جک دار میتونن برای اتاق خاب گزینه خیلی خوبی باشند و شما میتونید لحاف یا بالشت ها رو آنجا قرار بدید.

  1. دوره زمونه عوض شده!

تو بازسازی خانه به طور حتم وسایلی رو پیدا میکنید که خیلی وقت هست از آنها استفاده نیمی کنید. این وسایل رو در برنامه هایی مثل دیوار و شیپور قرار بدید و بفروشید. با این کار هم پول خوبی بدست میارید هم از شر وسایل اضافی خلاص میشید ونیازی نیست که بعدا یک فکری به حال آنها بکنید.

شاید بیشتر این مواردی که گفتیم جزئی به نظر بیان اما شما با انجام این کار ها سرمایه گذاری بلند مدت میکنید و در آینده میتونید ببینید که چه قدر در هزینه ها و زمان تون صرفه جویی کردید. میدونیم که بازسازی خونه کار خیلی راحتی نیست مخصوصا وقتی شروع میکنید همه چیز بیشتر نمایان میشه. اما به خودتون فرصت بدید و زمان همه چیز رو بهتر میکنه. یادتون باشه توی دکوراسیون خونه تون خلاق باشید تا از این راه هم بتونید توی هزینه هاتون صرفه جویی کنید.

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. همچنین آی بس خدماتی از جمله طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را در خدمات خود ارائه می دهد. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

نویسنده: مائده مهدی خانی (تحریره آی بس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب