رفع گرفتگی توالت زمینی – ایرانی

گرفتگی توالت ایرانی

گرفتگی توالت ایرانی و یا زمینی از جمله مشکلاتی است که دردسر خیلی خیلی زیادی برای اعضای خانواده ایجاد می کند. متاسفانه این مشکل به صورت حاد بوده و خیلی از مواقع نیز این مشکل رخ می دهد. گرفتگی توالت ایرانی – زمینی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از جمله این موارد می توان به گرفتگی توالت ایرانی با مدفوع، دستمال کاغذی، نواز بهداشتی، مو، سر شیلگ و یا اشیاء دیگر رخ دهد. در خیلی از مواقع می توان این مشکل را با روش های خانگی برطرف کرد. در برخی مواقع نیز نیاز است تا از کمک کارشناسان استفاده شود.

در این مقاله ضمن بررسی دلایل گرفتگی توالت ایرانی به بررسی روش های رفع آن می پردازیم.

دلایل گرفتگی توالت زمینی – ایرانی

برای استفاده از روش های مختلف جهت برطرف کردن گرفتگی توالت زمینی – ایرانی باید دلیل آن را بررسی کنیم. به طور کلی دلایل کلی گرفتگی عبارتند از:

  • موی بلند
  • رسوب
  • چربی
  • مدفوع
  • دستمال کاغذی
  • نوار بهداشتی
  • پلاستیک
  • اشیاء
  • سیمان
  • قیر
  • سایر مصالح ساختمانی

پس از بررسی دلیل گرفتگی به روش های مختلف جهت برطرف کردن آن می کنیم.

گرفتگی توالت زمینی – ایرانی با مدفوع

از شایع ترین و به نوعی وحشتناک ترین دلایل گرفتگی توالت ایرانی و یا زمینی که خیلی از ما با آن درگیر بوده ایم، گرفتگی با مدفوع می باشد. ممکن است همه ما بارها در طول زندگی با این صحنه دلخراش روبرو شده باشیم. معمولا تنها مدفوع نمی تواند دلیل گرفتگی توالت باشد و دلیل اصلی رسوبات ته لوله و فاضلاب می باشد که باعث این نوع گرفتگی می شود.

گرفتگی با دستمال کاغذی

با توجه به استفاده زیاد از دستمال کاغذی در توالت و سرویس بهداشتی، این نوع گرفتگی نیز می تواند از دلایل اصلی گرفتگی توالت زمینی و یا ایرانی شود. در خیلی از مواقع در توالت ها و سرویس بهداشتی های بین راهی این اتفاق می افتد. این مشکل معمولا با بی دقتی اتفاق می افتد. روش های مختلفی برای رفع این نوع گرفتگی می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. روش هایی مانند تلمبه زدن، فشار آب، فنر دستی، آب گرم، لوله بازکن ها و…

نکته قابل توجه برای پیشگیری از این نوع گرفتگی آن است که هرگز دستمال های مچاله شده را نباید داخل چاه توالت انداخت و این که برای سرویس بهداشتی و توالت حتما از دستمال های رولی و مخصوص توالت استفاده شود. بافت دستمال های توالت به شکلی است که با آب ترکیب شده و حل می شوند و از گرفتگی آن جلوگیری می شود. و بازهم باید تاکید کنیم که حتی دستمال توالت مخصوص را هم به صورت مچاله نباید داخلی چاه توالت انداخت.

گرفتگی توالت ایرانی – زمینی با مو

با توجه به اینکه فضاهای خانه ها ترکیبی شده است. مثلا حمام و سرویس بهداشتی در برخی مواقع با هم ترکیب می شود و یا در سرویس بهداشتی موهای خود را سشوار می کنند. موهای ریخته شده به مرور زمان رسوب کرده و باعث گرفتگی فاضلاب می شود. معمولا استفاده از جرم گیرها برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و یا زمینی با مو نمی شود و بهتر است که از فنر برقی استفاده شود تا گرفتگی به صورت کامل برطرف شود.

روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و زمینی با استفاده از روش های خانگی

پس از آن که با گرفتگی توالت ایرانی و یا زمینی مواجه می شوید، طبیعتا اولین راه کار استفاده از روش های خانگی است و در صورت عدم رفع آن بعتر است از یک متخصص استفاده شود.

ریختن آب گرم داخل چاه 

این روش از بهترین  و رایج‌ترین روش‌ها برای رفع گرفتگی دستشویی است. برای این کار ابتدا باید از یک سطل بسیار بزرگ استفاده کرده و داخل آن را از آب گرم پر کنید. نباید از آب جوش برای این کار استفاده کنید و در واقع باید از آب گرم استفاده کنید تا باعث ترک برداشتن کاسه توالت نیز نشوید. این کار زمانی جواب می‌دهد که آب بالا نزده باشد در غیر این صورت کثیف کاری به همراه خواهد داشت.

مایع شوینده و آب گرم

مایع شوینده در این صورت هر نوعی می‌تواند باشد، حتی مایع ماشین لباسشویی، استفاده از این مایع باعث می‌شود تا موادی که داخل لوله گیر کرده است؛ لیز شده و انسداد لوله باز شود. برای انجام این کار باید مقداری مواد شوینده را درون لوله بریزید و بعد از چند دقیقه مقداری آب گرم را روی آن بریزید تا نتیجه را مشاهده کنید.

رفع گرفتگی با فلاب آویز

طبیعتا در خانه ها فنر برای رفع گرفتگی توالت موجود نیست. برای مراحل اولیه می توان قلاب آویز را برای رفع گرفتگی توالت استفاده کرد. باید توجه داشت که حتما از آویزی استفاده شود که دور آن از پلاستیک پوشیده باشد و فلزی نباشد که به لعاب کاسه صدمه نزند. در این روش قلاب را وارد لوله فاضلاب کنید و خوب بچرخانید که بتواند گرفتگی را رفع کند. اگر گرفتگی برطرف نشود نشان دهنده آن است که با جسم سخت تری گرفته شده است و باید از فنر استفاده کرد.

رفع گرفتگی توالت ایرانی با شامپو

در صورتی که گرفتگی با مدفوع باشد، شامپو و آب گرم می تواند باعث شود که گرفتگی به آرامی برطرف شود. در واقع شامپو باعث می شود که داخل کاسه لیز شده و آب گرم به آرامی باعث برطرف شدن گرفتگی می شود.

 

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته. با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب