راهنمای کامل دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک – فقط بخاطر اینکه خونه بزرگی ندارید دلیل بر این نمیشه که نتونید سبک خودتون رو داشته باشید. شما حتی برای طراحی و دکوراسیون یک خونه بزرگ هم نیاز به نبوغ دارید. دکوراسیون خانه کوچک شاید مثل کنار هم گذاشتن پازل باشه. شما احتمالا می خواهید کلی لوازم قرار بدید اما خونه نباید تنگ بشه و بهم ریخته به نظر برسه. اما با یک طراحی درست و خلاقانه میشه دکوراسیون خانه کوچک شما رو به همان اندازه ای که می خواهید شیک کرد. ما طرحی های جذابی رو برای دکوراسیون خانه های کوچک جمع کردیم تا به شما توی طراحی خانه تون کمک کنیم. بهتون قول میدیم بدون اینکه خانه شما چه متراژی داره با ایده های هوشمندانه و نکات دکوراسیونی که توی این مقاله میگیم، میشه یک خونه شیک طراحی کرد.

نکات دکوراسیون خانه کوچک

در خانه های کوچک با توجه به محدودیت فضا نیاز است که نکاتی را رعایت کنیم تا ضمن استفاده حداکثری از فضای خانه، زیبایی و حس آرامش را نیز به خانه بیاوریم. در این بخش به بررسی نکاتی در رابطه با دکوراسیون خانه های کوچک می کنیم.

در دکوراسیون خانه کوچک، کف خونه را شلوغ نکنید!

درسته که شما نیاز به فضایی دارید برای لوازم ضروری اما اگر کف خونه رو با وسایل غیر ضروری پر کنید حتی بزرگ ترین اتاق ها هم کوچک به نظر میان.از لوازم تاشو استفاده کنید مثل میز یا حتی تحت خواب تا بتونید نهایت استفاده رو از فضا ببرید. بجای استفاده از چراغ های ایستاده دکوری از لامپ های دیواری استفاده کنید.

لامپ های دیواری یک راه آسون برای باز کردن فضا هستند. هم تولید نور دارند که خودش به خودی خود فضا رو بزرگ تر نشون میده و هم اینکه یک جذابیت بصری به دیوار میدهند. چراغ های دیواری شکل های مختلفی دارند که میتونید مطابق با سلیقه تون آنها انتخاب کنید.

همونطور که گفتیم شما به لوازمی مثل میز و میز ناهار خوری نیاز دارید اما واقعا همیشه از آنها استفاده میکنید؟ پس برای این طور لوازم که 24/7 از آنها ساتفاده نمی کنید “لوازم تاشو” رو انتخاب کنید تا بتونید با جمع کردن آنها فضا رو باز تر کنید.

نورپردازی نفش مهمی در نورپردازی خانههای کوچک دارد

خونه های کوچک اغلب پنجره های کوچک دارند یا اصلا ندارند و بخاطر همین که تاریک هستند احساس کوچک تر بودن رو هم میرسونن. کمبود نور طبیعی رو با اضافه کردن منبابع کافی نور دیگه جبران کنید. اگر خونه شما سقف بلندی داره میتونید از لوسترها برای شیک تر کرد فضا استفاده کید. اگر هم خونه شما پنجره بزرگی داره سعی کنید از پزده های تیره استفاده نکنید تا نور طبعی وارد خونه شما بشه. همونطور هم که قبلا گفتیم سعی کنید از چراغ های دکوری و ایستاده استفاده نکنید و بجای آن از لوستر و چراغ های دیواری استفاده کنید.

آینه رو دست کم نگیرید

گفتیم که نور بشدت توی بزرگ تر نشون دادن خونه موثره. اگر نور کافی ندارید علاوه بر اینکه باید از منابع نور دیگه استفاده بکنید باید از آینه ها هم استفاده بکنید چون آینه نور رو انعکاس میده و تاثیر بسزایی توی دکوراسیون خانه کوچک داره. میتونید از آینه کاری های لوزی شکل سراسری توی خونه استفاده کنید تا هم از نظر بصری شیک باشه هم فضا رو بزرگ تر نشون بده.

فرش مناسب انتخاب کنید

برای ما ایرانی ها فرش شاید تنها وسیله ای باشه که به هیچ عنوان ازش چشم پوشی نمی کنیم. بخاطر همین یک خبر خوب این هست که فرش تون رو میتونید تا جایی که امکان داره بزرگ انتخاب کنید. برای رنگ فرش هم بهتر هست نسبت به رنگ مبلمان انتخاب بشه.

از رنگ های تیره نترسید

داشتن یک خونه کوچک به این معنی نیست که همه جا باید سفید باشه. شما میتونید از رنگ های جسورانه هم استفاده کنید اما یک نکته رو در این رابطه رعایت کنید. رنگ های تیره میتونند توی مبلمان استفاده بشن اما استفاده اونها توی دیوارها یا سقف برای دکوراسیون خونه های کوچک چندان ایده خوبی نیست اما اگر سلیقه شما هست هیچ اشکالی نداره که شبک خودتون رو داشته باشید.

منسجم باشید

یک فضای کوچک که لوازم زیادی داره و رنگ های متنوعی توی خونه هست، فضا رو کوچک و بهم ریخته نشون میده. سعی کنید از یک پالت رنگ استفاده کنید حالا میخواد پالت رنگ روشن باشه یا تیره. سعی کنید لوازمی که بدرد میخوره رو توی خونه داشته باشید و لوازم غیر ضروری رو خط بزنید. شما میتونید وسایلی رو انتخاب کنید که فضای ذخیره سازی هم داشته باشند. مثلا تخت های جک دار میتونن گزینه خوبی باشند برای ذخیره کردن وسایل اتاق خواب ها مثل رخت خواب اضافی و بالشت ها.

جای نفس کشیدن بذارید!

هیچ کدوم از اثاثیه نمی تونن داد بزنن که ما جا برای نفس کشیدن نداریم. سعی کنید وسایل رو با فاصله از هم بذارید. با این کار شاید چیزی مثل یک میز به چشم تون بیاد که دیگه نیازی ندارید بهش تا از شرش خلاص بشد. لازم نیست توی خونه کوچک از دکوری های کوچک استفاده کنید. نکته کلیدی این هست که مبلمانی با اندازه متوسط انتخاب کنید و از دکوری های بزرگ استفاده کنید مثل یک تابلو هنری بزرگ یا حتی بهتر یک آینه هنری سرتاسری روی یک قسمت از دیوار میتونه هم خونه رو شیک تر کنه هم به بزرگ تر دیده شدن خونه کمک کنه.

در  انتخاب رنگ خلاق باشید

خیلی از ما موقع طراحی و دکوراسیون خانه های کوچک به یک رنگ خنثی میچسبیم. البته که این روش تظمینی برای بزرگ تر نشون دادن خونه هست اما شما میتونید برای اتاق ها از همون طیف رنگ هم استفاده کنید تا جذاب تر به نظر برسند و اینکه با یک قوطی رنگ اضافه ثروتمند نمی شید.

مثلا میتونید از رنگ سفید و کرم استفاده کنید و طرح راه راهی رو توی اتاق خواب ایجاد کنید. این کار حتی میتونه به بلند تر دیده شدن سقف هم کمک کنه. یادتون باشه این کار برای اتاق خواب بچه ها میتونه گزینه خوبی باشه، لطفا فکر این که این طرح رو توی پذیرایی انجام بدید از سرتون بیرون کنید.

چطوری دکوراسیون خانه کوچک را اقتصادی انجام بدیم؟

 

برای داشتن یک خونه زیبا حتما لازم نیست خونه بزرگی داشته باشید. خلاقیتتون رو بکار بگیرید از انتخاب رنگ ها و دکوری ها تا مبلمان. شما میتونید سبک خودتون رو طبق روش هایی که گفتیم پیاده سازی کنید و خونه تون لذت ببرید. همونطور که گفتیم برای دکوراسیون خونه کوچک لازم نیست وسایل جدیدی اضافه کنید اتافقا باید وسایل غیر ضروری رو حذف کنید که این خودش صرفه اقتصادی هست.

نویسنده: مائده مهدی خانی (هیئت تحریره آی بس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب