راهنمای نصب کولر گازی به صورت کاملا کاربردی

نصب کولر گازی

راهنمای نصب کولر گازی – با نزدیک شدن به تابستان، در برخی مواقع هوا آنقدر گرم می شود که به یک دستگاه تهویه مطبوع نیاز خواهید داشت. چه در جنوبی ترین استانها مانند خوزستان، کیش و بندرعباس زندگی کنید و چه در نوک شمال یعنی گیلان و مازندران، به دستگاهی برای رهایی از گرما و رطوبت نیاز دارید. اساساً سه انتخاب برای خنک کردن خانه شما وجود دارد – تهویه مطبوع مرکزی، واحدهای AC پنجره ای یا تهویه مطبوع قابل حمل. اگر در مکانی زندگی می کنید که تهویه مطبوع مرکزی ندارد ، یک کولر گازی پنجره ای ممکن است راهی برای رهایی از گرما باشد . می ‌توانید خودتان چنین تهویه ‌ای را نصب کنید، حتی اگر باتجربه‌ ترین فرد در این امر نباشید ، این کار عمدتاً به کمک یک دوست، چند ابزار اولیه و کمی زور برای بلند کردن وسایل سنگین نیاز دارد.

نحوه نصب کولر گازی

قبل از خرید و نصب کولر گازی پنجره ‌ای ، باید بدانید چه نوع پنجره ای دارید. پنجره ‌های استاندارد که با کشیدن آن‌ ها باز می ‌شوند ، پنجره ‌های کشویی که به طرفین باز می ‌شوند یا پنجره ‌هایی که به سمت بالا باز می ‌شوند. دوم، شما باید دهانه پنجره خود را اندازه بگیرید. با توجه به نوع و اندازه پنجره خود، می توانید مشخص کنید که کدام نوع واحد کولر گازی پنجره ای مناسب است.

نصب اسپلیت

برای نصب به چه چیزی نیاز دارید

  • متر نواری
  • مته
  • براکت L شکل
  • پیچ گوشتی
  • نوار آب و هوا عایق فوم A/C
  • قیچی
  • براکت پشتیبانی (اختیاری)

مراحل نصب AC

  • زمان کافی را در نظر بگیرید: اگر این اولین بار است که یک کولر گازی پنجره ای نصب می کنید، ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید زمان ببرد. بهتر است در سمت امن باشید و حدود دو ساعت برنامه ریزی کنید.
  • پنجره را آماده کنید: مطمئن شوید که آسیب پوسیدگی در اطراف پنجره وجود ندارد . قاب پنجره را محکم کنید تا بتواند وزن کولر گازی را نگه دارد. هر گونه زباله ای که ممکن است روی قاب پنجره باشد را بردارید، اگر می تواند با دستگاه شما تداخل داشته باشد، باید پنجره را کاملا با کولر گازی هماهنگ کنید. اگر فکر نمی کنید که پنجره شما بتواند وزن کولر گازی را تحمل کند، ممکن است لازم باشد یک پایه نگهدارنده وصل کنید. این کار مقداری از وزن دستگاه را به پنجره منتقل می کند و احتمال آسیب دیدن پنجره را کاهش می دهد.
  • کولر گازی را آماده کنید: پانل های آکاردئونی را در هر طرف کولر گازی بکشید. اینها قابل تنظیم هستند و می توانند باز یا بسته شوند تا واحد کولر گازی و پانل های آکاردئونی پهنای پنجره را پر کنند.
  • کولر گازی را قرار دهید: کولر گازی را در پنجره باز و یا در پایین قاب پنجره یا براکت نگهدارنده (اگر نصب کرده اید) قرار دهید. با توجه به سنگینی کولر گازی پنجره ای، انجام این مرحله به دو نفر نیاز دارد. سپس واحد را در دهانه وسط قرار دهید.
  • کولر گازی را محکم کنید: پنجره را تا بالای دستگاه پایین بیاورید تا فلنج یا لبه بالایی دستگاه جلوی ارسی پنجره باشد. برای اتصال فلنج دستگاه به ارسی از پیچ استفاده کنید. با استفاده از پیچ های اضافی، یک براکت L شکل را برای اتصال ارسی پایین پنجره به ارسی پنجره بالا وصل کنید. این کار از باز شدن تصادفی پنجره جلوگیری می کند.
  • پانل های آکاردئونی را وصل کنید: هر پانل آکاردئونی را تا لبه پنجره بیرون بکشید، آنها را به لنگه پنجره پیچ کنید تا در جای خود بمانند.
  • افزودن عایق: بسیاری از کولر گازی پنجره ‌ای دارای نوار عایق فوم هستند. اگر مال شما قدیمی است یا نمی توانید آن را پیدا کنید، می توانید از فروشگاه های سخت افزار یکی خریداری کنید. نوار را طوری برش دهید که به اندازه پنجره باشد. آن را بین ارسی پنجره بالا و پایین قرار دهید تا شکاف را پر کند.

پس از انجام این چند مرحله، کولر گازی پنجره ای شما آماده است تا به برق وصل و روشن شود.

نصب موقت در مقابل دائمی AC

واحدهای کولر گازی پنجره ای معمولاً برای مدت معینی – گرم ترین ماه های سال – نصب می شوند. وقتی تابستان تمام می شود، می توانید به راحتی کولر گازی را بردارید و یک بار دیگر به راحتی پنجره را باز و بسته کنید. البته، شما می توانید کولر گازی را در تمام طول سال در پنجره نگه دارید ، هر چند که با این کار دیگر نمی توانید پنجره را باز و بسته کنید.

واحدهای AC مجزا نیز می توانند در قسمت دیوار بیرونی اتاق نصب شوند. این نوع چیدمان که در متل ‌ها و ساختمان ‌های آپارتمانی قدیمی ‌تر رایج است، بیشتر یک راه‌ حل دائمی است: واحد در جای خود باقی می ‌ماند، حتی زمانی که در زمستان استفاده نمی ‌شود . با این حال ، نصب یک کولر گازی ” به دیوار ” دشوارتر است و بیشتر یک پروژه برای یک حرفه ای محسوب می شود.

هزینه نصب کولر گازی چقدر است

اگر نمی‌ خواهید خودتان کولر گازی پنجره ‌ای را نصب کنید – یا می‌ خواهید از یک اسپیلت بر روی دیوار استفاده کنید – گزینه‌ هایی وجود دارد . شما می توانید یک کارشناس استخدام کنید تا آن را برای شما نصب کند .

حرف آخر در مورد نصب کولر گازی

در حالی که فکر نصب یک کولر گازی پنجره ای ممکن است ترسناک باشد ، به سادگی نکات بالا را گام به گام طی کنید تا در ماه های گرم تابستان خنکی مطبوعی را تجربه کنید. امیدواریم این مقاله به شما برای نصب کولر گازی کمک کرده باشد.

فیروزه عتیقی (تیم تولید محتوای آی بس مگ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب