دکوراسیون خاص مغازه کوچک

دکوراسیون فروشگاه کوچک

دکوراسیون مغازه کوچک – محیط مغازه نقش مهمی توی تصمیم گیری مشتری ها داره. بخاطر همین توی این مقاله می خوایم درمورد اینکه چطور یک مغازه کوچک رو طراحی کنیم که هم از فضا بهترین استفاده رو ببریم هم طراحی زیبایی داشته باشیم.

برای طراحی و دکوراسیون مغازه کوچک اصلی ترین مشکل کوچک بودن فضا هست و ما باید طوری طراحی و دکوراسیون رو انجام بدیم که زیاد به چشم نیاد. یکی از روش ها استفاده از مبلمان چچند منظوره هست. برای مبلمان با توجه به اینکه مغازه شما چه خدماتی رو ارائه میده میتونید خودتون طراحی کنید یا سفارش بدید مطابق با چیزی که میخواهید براتون درست کنند. یکی از نکات مثبت مبلمان چندمنظوره این هست که این مبلمان مدرن هستند و مهم تر از همه میتونید توی استفاده از فضا صرفه جویی کنید. یکی دیگه از کارهایی که میتونید انجام بدید این هست که گیاهان رو به بیرون از مغازه انتقال بدید.

با توجه به خدماتی که مغازه شما ارائه میده میتونید ویترین جذابی طزاح یکنید. مثلا اگر آرایشگاه مردانه دارید برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه مردانه نیازی به ویترین ندارید اما بهترین تصمیم استفاده از شیشه هست تا طراحی فضای داخلی به خوبی دیده بشه. طراحی و دکوراسیون مغازه کوچک می تونه چالش برانگیز باشه اما در عین حال جذاب هم هست. برای اینکه ایده بگیرید می تونید از پینترست استفاده کنید.

دکوراسیون مغازه کوچک

در کوراسیون مغازه کوچک اولین چیزی که مشتری بعد از وارد شدن به آن توجه میکند فضای داخلی مغازه شماست. تضوری که مغازه شما به او میده تصمیم می گیره که بعدا هم دوباره اونجا بیاد یا نه. پس برای جذب مشتری بیشتر باید به طراحی و دکوراسیون مغازه توجه کنید.

این 12 نکته راهی مطمئن و آسان برای تبدیل مغازه کوچک شما به معدن طلا هست:

 

  1. از لوازم سفید استفاده کنید

برای اینکه مغازه شما بزرگ تر دیده بشه دیوارها رو سفید کنید و از مبلمان سفید یا در طیف رنگی سفید استفاده کنید. به این صورت هم فضا بزرگ تر به نظر می رسه هم تمیز تر مخصوصا اگر آرایشگاه دارید و هم اینکه زیباتر به نظر می رسه.

  1. شفافیت را امتحان کنید

میتونید از قفسه ها، صندلی ها، میزهای شیشه ای استفاده کنید. این تکنیک از نظر بصری مغازه شما رو بزرگ تر نشان میدهد.

  1. از آینه استفاده کنید

این تیکنیک برای همه فروشگاه ها مناسب هست چه بزرگ باشند چه کوچک اما برای مغازه های کوچک ضروریه. استفاده از آینه هم باعث میشه فضا بزرگ تر دیده بشه هم اینکه اگر مشتری چیزی خرید میتونه جلوی آینه امتحانش کنه.

  1. روشنش کن

اغلب نقش نور توی فضا نادیده گرفته میشه اما نور میتونه رنگ ها، بافت ها، شکل ها رو بهتر نشون بده و فضا زو بزرگ تر نشون بده. اینو یادتون باشه که یک مغازه کوچک با نور مناسب میتونه از یک مغازه بزرگ با نور کم، خیلی خیلی بهتر و بزرگ تر دیده بشه. پس بجای استفاده از یک منبع نور که چشم رو نابود میکنه از نرو های معلق، لامپ های رشته ای استفاده کنید.

  1. رنگش کن!

احتمالا نمیدونستید که یک کفپوش تک رنگ با دیواره های سفید میتونه فضا رو بزرگ تر نشون بده.

  1. از هر گوشه و کناری استفاده کنید

به وسایل داخل مغازه نگاه کنید و ببینید کدوم یکی از آنها رو میتونید برای کار دیگه ای هم استفاده کنید.

  1. در دکوراسیون مغازه کوچک سقف و فراموش نکن

اگر سقف مغازه شما بلند هست، این میتونه راه حل خوبی براتون باشه. کمبود سطح کف رو با بهینه سازی دیوارها جبران کن.

  1. در دکوراسیون مغازه کوچک جرات داشته باشید

مغازه شما ممکن هست بزرگ نباشه اما میتونه رویاهای بزرگ شما رو تبدیل به واقعیت کنه. نوآوری داشته باشید و فضا رو شخصی سازی کنید. حتما از رنگ های روشن استفاده کنید.

  1. خدماتتون رو دکوراسیون مغازه کوچک نشون بدید

یکی دیگه از کارهایی میتونید بکنید این هست که خدماتی که ارائه میدید رو نشون بدید. حالا این میتونه برای مغازه های مختلف متفاوت باشه مثلا برای یک مغازه لباس فروشی با یک آرایشگاه متفاوت هست. شما میتونید از نمایشگر برای نشون دادن خدماتتون استفاده کنید و مشتری ها رو جذب کنید.

  • کد رنگ رو در نظر بگیر

اگر مغازه لباس فروشی دارید، میتونید از روش کد رنگ استفاده کنید. حالا این وش چیه؟ این روش یعنی ترتیب چیدن بر اساس رنگ ها. با توجه به رنگ لباس ها میتونید از سفید شروع کنید و به تیره ترین لباس برسید. اینطوری فضای بصری بهتری رو طزاحی میکنید و مشتری ها جذب مغازه شما میشوند.

  • ارتفاع رو دست کم نگیر

اصولا ما فکر میکنیم که از لوازم تزئینی کوچک و زیاد باید استفاده کنیم تا فضا بزرگ تر به نظر برسه اما این باور اشتباه هست. برعکس استفاده بی از حد از لوازم غیر ضروری باعث میشه مشتری حواسش پرت بشه و در نهایت نتونه تصمیم گیری درستی انجام بده و خارج بشه. قبلا در این مورد تو یمقاله طراحی مینیمالیست صحبت کردیم. حتما از ارتفاعی که مغازه داره استفاده کنید مخصوصا اگر سقف بلندی دارید. اینطوری فضای شما بزرگ تر دیده میشه.

  • منحنی ها و رنگ در دکوراسیون مغازه کوچک

میدونستید استفاده از دو رنگ میتونه فضای شما رو بزرگ تر نشون بده. سعی کنید از دو رنگ جذاب استفاده کنید نه رنگ هایی که چشم رو اذییت میکنند. بعلاوه وقتی منحنی ها وارد یک فضای مستطیل یا مربع میشن باعث بزرگ تر دیده شدن اون فضا میشن پس بهتره از صندلی ها و مبلمانی استفاده کنید که محنی شکل اند. اگر آرایشگاه دارید میتونید از آینه های گرد استفاده کنید. اگر کافه دارید میتونید از میزهای گرد استفاده کنید یا اگر مزون دارید میتونید از فرش های گرد استفاده کنید تا فضا بزرگ تر دیده بشه.

نتیجه گیری در دکوراسیون مغازه کوچک

همونطور که خوندید لازم نیست بوجه فوق العاده زیادی برای طراحی و دکوراسیون مغازه کوچک داشته باشید. البته که به بوجه نیاز دارید اما با نوآوری و خلاقیت و استفاده از لوازم ساده میتونید دکوراسیون مغازه کوچک تون رو به بهترین نحو انجام بدید. یادتون باشه دور لوازم غیر ضروری رو اول کار خط بکشید و طبق اولویت کارهای طراحی رو پیش ببرید تا در نهایت با کمبود بوجه مواجه نشید. امیدواریم رویا هاتون زود تر از چییز که فکر میکنید به واقعیت تبدیل بشه.

 

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. همچنین آی بس خدماتی از جمله طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را در خدمات خود ارائه می دهد. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

کارشناسان آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با شماره اختصاصی 91018986-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

 

نویسنده: مائده مهدی خانی (هیئت تحریره آی بس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب