دعا برای آوردن برکت به خانه

دعا برای برکت در خانه

دعا برای آوردن برکت به خانه – رزق و روزی هر فرد و جنبنده ای بر روی زمین بر دست های توانای پرودگار بزرگ می باشد. همان طور که در قرآن کریم آمده است «وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا»؛«و هیچ جنبنده‏‌اى در زمین نیست مگر [اینکه] روزی‌اش بر عهده خداست». از طرفی باید توجه داشت و فراموش نکرد که تنها با دعا و بدون تلاش های شخصی نمی توان از رب العالمین انتظار برکت کرد و همانطور که از گذشته گفته شده از شما حرکت و از خداوند برکت. عالمان و بزرگان دینی توصیه هایی در این راستا داشته اند. یکی از این توصیه ها مداومت به ذکر یکی از اذکار اسماء حسنی الهی “الرزاق” می باشد.

دعا برای آوردن برکت به خانه

دعا و ذکری که برای آوردن برکت به خانه عنوان شده، همانطور که گفته شده نام متبرکه پرودگار با نام “الرزاق” می باشد. توصیه شده هرکس در هرگوشه از خانه صد مرتبه ذکر “یا الرزاق” را بگوید. هرکس پیش از نماز صبح رو به قبله کند و  در چهار رکن خانه خود ده مرتبه بگوید «یا الرزاق» روزی او زیاد می‌شود و هرگز محتاج خلق نگردد.

آیه مبارکه برای افزایش رزق و روزی

در روایات آمده است که برای افزایش رزق و روزی آیه مبارکه 3 سوره طلاق به عنوان دعا برای برکت در خانه خوانده شود.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.
و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند، و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش را نافذ و روان می‌سازد و بر هر چیز قدر و اندازه‌ای مقرّر داشته است (و به هیچ تدبیری سر از تقدیرش نتوان پیچید).
جمعي از مفسران گفته‏اند كه شأن نزول اين آيه “عوف بن مالك” از ياران پيامبر (ص) بود. دشمنان اسلام فرزندش را اسير كردند، او به محضر پيامبر (ص) آمد و از اين ماجرا و فقر و تنگدستي شكايت كرد، فرمود: تقواي را پيشه كن و شكيبا باش و بسيار ذكر «لا حول و لا قوة الا باللَّه» را بگو، او اين كار را انجام داد، ناگهان در حالي كه در خانه‏اش نشسته بوده فرزندش از در، درآمد، معلوم شد كه از يك لحظه غفلت دشمن استفاده كرده و فرار نموده، و حتي شتري از دشمن را نيز با خود آورده است. (اينجا بود كه آيه فوق نازل شد و از گشايش مشكل اين فرد با تقوي و روزي از جايي كه انتظارش را نداشت خبر داد). این آیه مبارکه هم به عنوان دعا برای آوردن برکت در خانه توصیه شده است.
آی بس مرجع تخصصی خانه و ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب