بهترین منطقه های – محله های تهران برای زندگی

بهترین محله های تهران برای زندگی

بهترین منطقه های – محله های تهران برای زندگی را می توان از لحاظ شاخص های مختلف بررسی کرد. هر یک از این شاخص ها مانند بافت شهری، دسترسی، امکاناتف هزینه های زندگی، آب و هوا و… ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. با توجه به اینکه تغییر محله و خانه امروزه هزینه و وقت زیادی را نیاز دارد، بهتر است پیش از انتخاب محل زندگی، محله های مختلف را بررسی و بهترین انتخاب را برای بهترین منطقه زندگی در تهران با توجه به شرایط خودمان انتخاب کنیم تا نهایت رضایتمندی از زندگی را بتوانیم کسب کنیم. پیش از اینکه به بررسی بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی در تهران بپردازیم، باید توجه داشته باشیم که لزوما بهترین منطقه های ممکن است برای شما منطقه های بالاشهر تهران نباشد.

شاخص های انتخاب بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی

بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی را همانطور که گفتیم برمبنای شاخص های مختلفی می توان بررسی کرد. هر یک از منطقه های تهران دارای ویژگی های گاهاً منحصر به فردی هستند که می تواند در بین شاخص های انتخابی آن محله را صاحب امتیاز های بالاتری کند. از جمله شاخص هایی که می توان برای این بررسی در نظر گرفت عبارتند از:

  • تراکم جمعیت
  • آب و هوا
  • زیبایی بصری
  • دسترسی به زیرشاخت های شهری
  • سطح سواد و تحصیلات محله
  • فرهنگ غالب در محله
  • امنیت منطقه
  • امکانات محله؛ مانند امکانات آموزشی، درمانی، تفریحی، فرهنگی و…
  • دسترسی به بزرگراه ها
  • ترافیک در آن منطقه
  • دسترسی به مراکز خرید
  • فشار آب
  • دسترسی به پارک ها و فضای سبز

بهترین مناطق شهرداری تهران برای زندگی به صورت کلی

بهترین منطقه های شهرداری تهران برای زندگی اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم و وارد جزییات نشویم، طبق یک تحقیق دانشگاهی عبارتند از:

  • منطقه 1
  • منطقه 2
  • منطقه 3
  • منطقه 5
  • منطقه 22

این مناطق طبق این تحقیق دانشگاهی توسعه یافته ترین مناطق شهر نشینی در تهران هستند. شاحص های توسعه یافتگی در این تحقیق عبارت بودند از؛ سن و نوع بنا، درصد باسوادی جمعیت ساکن، افراد دارای تحصیلات عالی، سرانه کاربری در بخش آموزش، تراکم پایین جمعیت، کم بودن بیکاری، میزان استفاده از رایانه و اینترنت، عوامل زیست محیطی و دسترسی به زیر ساخت های شهری.

بهترین محله های منطقه یک شهرداری برای زندگی در تهران

منطقه یک تهران که در شمالی ترین بخش تهران واقع شده است، گرانترین محله های تهران را در خود جای داده است. منطقه یک از لحاظ آب و هوا و امکانات و ساختار شهری و ساختمانی و فرهنگ ساکنین دارای مزایایی زیادی می باشد. از خیابان‌های مهم این ناحیه می‌توان به خیابان‌های نیروی زمینی، مژدی، لواسانی، اندرزگو، پاسداران، باهنر، نیاوران، عزت‌الله انتظامی (سپند)، پورابتاج، افتخاری، قیطریه، کاوه، شریعتی، ولیعصر، فرشته، مقدس اردبیلی، ولنجک، اعجازی، بهزادی، دربند و فیضیه اشاره کرد. این منطقه به‌دلیل داشتن فضاهای سبز و اماکن گردشگری زیاد یکی از جذاب‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.

ولنجک در منطقه یک تهران

از جمله محله های معروف منطقه یک تهران، خیابان و یا محله ولنجک می باشد. آب و هوای این منطقه باعث شده است که جزو بهترین محله های تهران برای زندگی محسوب شود. همچنین انتهای خیابان ولنجک به کوه توچال می رسد، زیبایی این محله را چندین برابر کرده است. امکانات بالا و همچنین سازه ها و ساختمان های با طراحی های خاص و مدرن و نوساز بودن محله و از طرفی خانه های ویلایی و سرسبز باعث شده تا این محله جزو بهترین منطقه های تهران برای زندگی محسوب شود. خیابان های ولنجک پذیرای تعداد زیادی سفارت خانه می باشد و همین امر باعث شده امیت منطقه هم بالا برود.

الهیه جزو بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی

محله الهیه که خیابان های معروفی مانند فرشته در آن واقع است، جزو لوکس ترین و بهترین منطقه و یا محلطه های تهران برای زندگی می باشد. بیشترین برج های مدرن و لوکس تهران در این منطقه واقع شده است. همچنین از جمله گرانترین منطقه های تهران را نیز می توان الهیه و یا فرشته تهران محسوب کرد.

نیاوران

نیاوران محله‌ای خوش‌ آب‌ و هوا است که به علت ارتفاع بیش‌تر آلودگی کمتری نسبت به سایر منطقه های تهران دارد و شمالی‌ترین محله تهران محسوب می‌شود. بافت محله ترکیبی از خانه‌ های ویلایی و آپارتمان‌ های لوکس است. این محله دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی مانند کاخ نیاوران، فرهنگسرای نیاوران و پارک نیاوران است. از جمله محله های معروف نیاوران بوکان و جماران می باشد.

فرمانیه

فرمانیه جزء لوکس‌ ترین و بهترین محله های تهران برای زندگی است. فرمانیه قدمت 200 ساله دارد. این محله اعیان‌نشین نام خود را از خانواده فرمانفرمائیان، یکی از ثروتمندترین و پرنفوذترین خانواده‌های دوره قاجار گرفته است. برج های بسیار لوکس و گران قیمت تهران در منطقه فرمانیه تهران قرار دارند.

زعفرانیه جزو بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی 

زعفرانیه محله گران تهران است که به دلیل قرارگیری در ارتفاعات آب‌وهوای بسیار خوبی دارد. اغلب بافت این محله شامل آپارتمان‌های لوکس و خانه‌های ویلایی می‌شود و اگر به لحاظ مالی محدودیتی ندارید، محلی عالی برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. یکی از جذابیت‌های این محله کاخ سعدآباد است و به لحاظ وجود مراکز آموزشی، مراکز درمانی، مراکز خرید و دیگر امکانات، محله‌ای با امکانات خوب محسوب می‌شود.

قیطریه

قیطریه یکی از بهترین محله­ های تهران و بسیار خوش آب‌ وهوا است. قیطریه از محلات گران‌ قیمت تهران است و مسلما برای خرید آپارتمان در آن باید هزینه زیادی کنید. این محله قدمت زیادی هم دارد و روزی محل زندگی بزرگان حکومت قاجار بوده است. ایستگاه متروی قیطریه و خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی دسترسی به این محله را آسان کرده و به لحاظ امکانات آموزشی، امکانات درمانی، مراکز تفریحی و مراکز خرید محله‌ای مناسب است.

منطقه 2 تهران جزو بهترین منطقه های تهران برای زندگی

منطقه 2 تهران دارای محله های مختلفی است که از خیابان آزادای تا شمال سعادت آباد و اوین کشیده شده است. منطقه 2 تهران نیز جزو بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی می باشد. این منطقه نیز از مناطق بسیار خوب و باکیفیت تهران است که مناسب یک زندگی بی‌دغدغه می‌باشد. از محله‌های معروف و خوب آن می‌توان به شهرک غرب، سعادت‌آباد، ونک، گیشا، صادقیه، ستارخان، آیت‌الله کاشانی، سیمون بولیوار و اشرفی اصفهانی می‌توان نام برد. این منطقه به دلیل قرارگیری بسیاری از ارگان‌های مهم و شرکت‌های معروف، جزو مناطق شلوغ تهران محسوب می‌شود ولی همین دلیل باعث شده از بابت امکانات رفاهی، گردشگری و درمانی بی‌نیاز باشد.

سعادت آباد

سعادت آباد جزو محله‌ی لوکس شمال غرب تهران است. امکانات شهری مناسب مانند مراکز تجاری و بوستان و فضای سبز، دسترسی راحت به بزرگراه‌ ها و معماری خانه‌ های آن، از ویژگی‌ های شاخص این محله محسوب می‌شود. سعادت آباد جزء محلات گران‌ قیمت منطقه دو تهران است. سعادت آباد به نوعی به آب و هوای خوب و ساختمان های بلند مرتبه خود معروف است.

شهرک غرب جزو بهترین منطقه و یا محله های تهران برای زندگی

شهرک غرب محله‌ ای آپارتمان‌های نوساز و خانه‌های ویلایی است. شهرک غرب یکی از بهترین محله های تهران برای سکونت و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.. شهرک غرب به لحاظ امنیتی در شرایط پایدار و مطلوبی قرار دارد و اگر طرفدار آرامش هستید و تحمل شلوغی و جمعیت زیاد را ندارید، این محله انتخاب خوبی برایتان است. بخش هایی از شهرک غرب مانند خیابان ایران زمین و یا فلامک و… خانه های ویلایی با متراژ های بالا دارد که این محله را برای سکونت خاص کرده است.

ستارخان

ستارخان یک محله مسکونی با امکانات شهرنشینی کامل و در دسترس برای اهالی آن است که در منطقه دو شهرداری تهران قرار گرفته و از محله‌های غربی پایتخت به حساب می‌آید. این محله به شب‌های شلوغ خوشمزه و پر نور معروف است. در گذشته محله ستارخان بخشی از باغ‌ها و کشتزارهای روستای طرشت در غرب و خارج از محدوده شهر تهران بود. پیش از انقلاب با کشیده شدن خیابان پهن و طولانی تاج که میدان آریاشهر (صادقیه فعلی) را به میدان کندی (توحید فعلی) وصل می‌کند، محله تاج حول این خیابان برپا شد.

صادقیه

صادقیه یا آریاشهر سابق، محله‌ای است که در منطقه 2 تهران واقع شده است و دارای دو فلکه مهم به نام‌های فلکه اول و فلکه دوم می‌باشد. اگر به دنبال خرید خانه یا خرید آپارتمان در مناطق غربی تهران هستید، محله صادقیه تهران می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. قیمت خرید در این محله متوسط رو به بالا می‌باشد و بافت خانه‌ها غالبا مدرن و نوساز هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب