بهترین منطقه های شمال تهران

بهترین منطقه های شمال تهران

بهترین منطقه های شمال تهران و یا به نوعی بهترین و لوکس ترین منطقه های تهران در منطقه شمال تهران قرار دارد. شمال تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی و به نسبت کوهستانی که دارد، دارای آب و هوای مطلوبی است. برمبنای عوامل مختلفی می توان به بررسی بهترین بخش های هر منطقه پرداخت و آن ها را اولویت بندی کرد. در ادامه این مقاله به بررسی عوامل موثر در تقسیم بندی و شناسایی و اولویت بندی مناطق شهری می پردازیم.

عوامل موثر در بررسی بهترین منطقه های شمال تهران

بهترین مناطق شمال تهران را برمبنای عوامل مختلفی می توان تقسیم بندی و رده بندی کرد. از جمله عوامل مهمی که در تقسیم بندی مناطق شهری می توان در نظر گرفت عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی منطقه
  • تراکم جمعیت منطقه
  • آب و هوای منطقه
  • فرهنگ ساکنین منطقه
  • سواد و تحصیلات مردمان منطقه
  • استفاده از تکنولوژی روز و اینترنت
  • وجود امکانات رفاهی و آموزشی و درمانی و تفریحی
  • دسترسی آسان به ایستگاه های حمل و نقل عمومی
  • میزان امنیت منطقه
  • وجود زیبایی های بصری، شمال سرسبزی و تمیزی و…
  • نرخ بیکاری افراد مستقر در منطقه
  • بررسی ترافیک منطقه
  • پیش بینی رشد منطقه و تغییرات بازار

 

بهترین منطقه های شمال تهران

محله تجریش

محله تجریش به نوعی سنبل شمال تهران و از بهترین منطقه های شمال تهران می باشد. تجریش جزو منطقه های اصیل شمالی تهران می باشد. طجرشت یا همانگونه که امروزه از آن یاد می کنیم تجریش یکی از قدیمی ترین محله های تهران می باشد که اولین بار از آن در سال 455 هجری قمری صحبت شده است. این محله که دارای بافتی سنتی است و مدرن است از مهمترین بخش های تهران به حساب می آید. بازار تجریش که دقیقا در جنب میدان تاسیس شده است از اصلی ترین بازارهای سنتی تهران می باشد. امام زاده صالح به این منطقه حس و حال مذهبی داده و آن را در شمال تهران منحصر به فرد کرده است.

محله نیاوران

بهترین منطقه های شمال تهران را نمی توان بررسی کرد و نام محله نیاوران را در ابتدای لیست قرار نداد. محله نیاوران که در منطقه 1 تهران تاسیس شده است یکی دیگر از مناطق قدیمی تهران است که قدمت آن به زمان پادشاهان قاجار باز می گردد که در این مناطق نیزارها را می کاشتند. این محله که دارای خیابان های مشهوری همچون باهنر ، میدان قدس و نیاوران است به عنوان یکی از گران قیمت ترین محله های تهران به حساب می آید و در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا ایجاد شده است. بسیاری از تهرانی ها نیاوران را به عنوان سمبل محله های گران قیمت تهران به حساب می آورند.

محله جردن

از گذشته محله جردن به عنوان یکی از منطقه های لوکس تهران و یا بهترین منطقه های شمالی تهران معرفی می شد. امروزه جردن بیشتر حالت ادارای و تجاری گرفته است و ترافیک بسیار سنگینی دارد و شاید برای زندگی در برخی مواقع با مشکل روبرو شویم. پیش از انقلاب اسلامی شهرداری تهران به افتخار ساموئل مارتین جردن این محله را جردن نامید ولی در سال 1360 این خیابان به آفریقا تغییر نام داد و از آن زمان به صورت رسمی آفریقا و غیر رسمی جردن شناخته می شود. این محله که امروزه به عنوان یک محله اداری شناخته می شود دارای سفارتخانه های متعددی است.

بهترین منطقه های شمال تهران – محله زعفرانیه

بهترین منطقه های شمال تهران و به نوعی از لوکس ترین منطقه های شمالی تهران را می توان از زعفرانیه آغاز کرد. محله زعفرانیه مانند نام خود نمادی از لوکسی و گرانی می باشد. از جمله محله های گران قیمت تهران که بیشتر کاربری مسکونی دارد و در آن کمتر بخش های اداری و یا تجاری را مشاهده می کنیم. این محله که از شرق به تجریش منتهی می شود که بیشتر به دلیل وجود کاخ سعد آباد و تله کابین توچال در آن شناخته می شود. از معایب این محله قرار گرفتن بر روی گسل شمال تهران و رانش زمین در کنار توچال می باشد. زعفرانیه دارای گرانترین خانه های تهران و خانه باغ ها و برج های مسکونی بسیاری می باشد.

محله قیطریه

از محله‌ های قدیمی در شمال شهر تهران که امروزه بیشتر به دلیل وجود پارک قیطریه و قرار گرفتن بلوار صبا و وجود مراکز تجاری و رستوارن های مشهور در آن شناخته می شود. این محله به دلیل اینکه نزدیک به بلوار اندرزگو است مکانی مناسب برای ساخت و ساز ساختمان های لوکس به حساب می آید.

بهترین منطقه های شمال تهران – محله جماران

جماران و منطقه بوکان نیز جزو گرانترین و خوش آب و هواترین منطقه های شهر تهران محسوب می شود. محله یا بهتر است بگوییم دهکده ای در شمال تهران که از جنوب به دزاشیب و از شمال به حصارک ختم می شود. این منطقه که یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران به حساب می آید در آخرین سال زندگی امام خیمنی محل سکونت بنیان گذار انقلاب به حساب می آمد. از سال 1358 نیز اکبر هاشمی رفسنجانی در این محله سکونت داشت. تحت تاثیر همین مسئله این محله امروزه بسیار مهم و حتی امنیتی به حساب می آید.

محله کامرانیه

وجود برج های لوکسی مانند روما رزیدنت در منطقه کامرانیه باعث شده جزو گرانترین منطقه های تهران و به نوعی بهترین منطقه های شمالی تهران شامل این منطقه شود. بسیاری این محله را به عنوان محله اولین ها می شناسند. منطقه ای که در آن ساختمان های مدرن آهسته آهسته به عنوان بخش اصلی به حساب می آیند و جای خانه ویلای سنتی و قدیمی را می گیرند. وجود برج رولکس ، رما زیدنت و مجتمع چناران این محله را به منطقه ساختمان های منحصر به فرد تبدیل کرده است.

محله الهیه

برج های سر به فلک کشیده الهیه باعث شده منطقه الهیه جزو خاص ترین منطقه های شمالی تهران شود. الهیه را می توان به عنوان مرز میان منطقه 3 و 1 قلمداد کرد که از جنوب به چهار راه پارک وی و از شمال به تجریش ختم می شود. این محله که در زمان پهلوی دوم با محدودیت های ساخت همراه بود امروزه در خود برج های بسیار بلندی را جای داده که به عنوان خانه های لوکس و لاکچری شناخته می شود. این منطقه در اواخر حکومت قاجاریه با اسم خورآذین شناخته می شده است که در خود یک کارخانه کبریت سازی را نیز جای داده بود. امروزه وجود مجتمع های تجاری متنوع و سفارت های کشورهای اروپایی این منطقه را خاص کرده است.

ولنجک

ولنجک و یا بام تهران نیز جزو بهترین منطقه شمالی تهران با آب و هوایی متفاوت می باشد. محله ولنجک در شمال شهر تهران و در نزدیکی ارتفاعات توچال قرار گرفته است. بافت این محله را خانه‌های ویلایی، برج‌های لوکس و ساخت‌های مدرن تشکیل داده است. قیمت‌ ملک در ولنجک سر به فلک کشیده است. ولنجک از نظر دسترسی به وسایل نقلیه از سایر محله های شمال شهر در موقعیت مناسب تری قرار دارد. نزدیکی این محله به مترو تجریش امکان دسترسی خوبی برای تردد به سایر نقاط تهران را می‌دهد. خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌های خطی نیز در دسترس مردم است. این محله از نظر انواع امکانات جایگاه بسیار خوبی دارد، از نظر مراکز درمانی، چندین ارگان دولتی و خصوصی برای رفع نیاز درمانی ضروری ساکنان وجود دارد. همچنین فضاهای طبیعی و بوستان‌های معروف و خوش آب هوا در گوشه گوشه آن به چشم می‌خورد تا محیط تفریح و ورزش و بازی بچه ها فراهم باشد.

فرمانیه

یکی از محله های گران تهران و شمال تهران فرمانیه نام دارد. این محله از قدیم، به لوکس بودن و لاکچری بودن مشهور بوده است. در کوچه و خیابان این محله که قدم بزنید شاهد ساختمان های گران و مدرن آن خواهید شد. این محله از نظر دسترسی به امکانات خرید، فضای سبز، امکانات تفریحی و ورزشی، رستوران، کافه، امکانات آموزشی و غیره چیزی کم ندارد. خیابان فرمانیه دسترسی بسیار خوبی با خیابان ها و محله های مهم شمال شهر دارد. به طور مثال؛ به نیاوران و پاسداران و بلوار اندرزگو دسترسی مستقیم دارد. به همین دلیل برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این محل مانعی وجود ندارد.

بهترین منطقه های شمال تهران – شهرک غرب

شهرک غرب با مناطق ویلایی از گذشته جزو لوکس ترین و بهترین منطقه ای شمالی تهران محسوب می شد. همانطور که از اسم این محله مشخص است در سمت غرب تهران، منطقه 2 شهرداری قرار گرفته است. بافت این شهرک ویلایی و لوکس با نمایی اروپایی است. آپارتمان های شهرک غرب نیز با متراژ بالای 100 متر است و ملک کوچک با متراژ پایین عموما کمیاب است. قیمت املاک در این شهرک، بسیار بالا، نجومی و از توان اکثریت خارج است. شهرک غرب به دلیل داشتن خیابان های پهن و دلباز، محدوده ترافیکی ندارد و امکان دسترسی سریع را به چندین بزرگراه اصلی به وجود آورده، از جمله بزرگراه چمران، نیایش، یادگار امام، همت، شیخ فضل الله نوری،  و حکیم. از نظر امکانات، مراکز خرید، دسترسی به وسایل حمل و نقل، آرامش و هوای عالی، ساکنین کم ، فضای سبز و غیره همه چیز تمام است.

آی بس فروشگاه هوشمند

آی بس متشکل از تیمی از کارشناسان که سال ها در زمینه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه فعالیت کرده اند، حال در عرضه نوین محصولات و تجهیزات مرتبط با خانه از جمله توالت فرنگی، شیرآلات، سینک و گاز و هود و… کنار هم جمع شده اند. ما در آی بس با شناخت کامل محصولات همچنین همکاری نزدیک با برندهای معتبر ایران از جمله چینی بهداشتی مروارید، گلسار فارس و چینی کرد و پارس سرام و شیرآلات راسان و  بهترین پیشنهادها را به شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب