ابعاد و اندازه کاسه توالت ایرانی – زمینی

ابعاد و اندازه کاسه توالت ایرانی – زمینی از جمله مورادی است که در هنگام خرید بایستی به آن توجه شود که برای نصب آن با مشکل روبرو نشویم. توالت های ایرانی – زمینی به صورت های تخت و گود نیم گود تولید و به بازار عرضه می شوند. به صورت کلی ابعاد کاسه توالت ایرانی – زمینی موجود در بازار حیلی تفاوتی با یکدیگر ندارند ولی به هرحال بهتر است در هنگام خرید تمامی موارد بررسی شود تا در هنگان نصب و استفاده با مشکل روبرو نشویم. در بین توالت های ایرانی موجود در بازار شاید تنها توالت زمینی نگین سیفون دار تولیدی شرکت مروارید و یا مدل ویلما تولیدی شرکت پارس سرام باشند که عمق آن ها با سایر توالت ها متفاوت می باشند و البته کارکرد این محصولات متفاوت از سایر محصولات می باشند.

ابعاد و اندازه کاسه توالت ایرانی – زمینی 

ابعاد و اندازه کاسه توالت ایرانی – زمینی در سه بعد طول و عرض و عمق بایستی بررسی شود. اندازه استاندارد توالت ایرانی – زمینی در حدود 60 سانتی متر در طول و 40 سانتی متر در عرض می باشد. عمق توالت نیز برمبنای تخت و گود بودن در بازه 13 سانتی متر تا 26 سانتی متر قرار می گیرد. معمولا در جاهایی که ارتفاع سقف کار شده کم باشد از توالت های تخت و در فضاهایی که مشکلی از لحاظ عمق سقف نیست از توالت های گود استفاده می کنند.

توالت های زمینی تخت

در برخی از فضاها با توجه به عمق سقف به کار رفته شده نمی توان از توالت های گود استفاده کرد و به ناجاز بایستی از توالت های با عمق زیاد استفاده کرد. البته در برخی از خانه ها برای برطرف کردن این مشکل در حد چند سانت بخشی را که می خواهند توالت زمینی را نصب نمایند، بالاتر می آورند تا بتوانند از توالت زمینی های با عمق بیشتری استفاده کنند. به صورت کلی ابعاد و اندازه توالت ایرانی – زمینی تخت با عمق 13 تا 15 سانتی متر تولید و به بازار عرضه می شود.

توالت زمینی گود 

به طور کلی توالت زمینی گود با توجه به سهولت استفاده از آن ها دارای طرفداران بیشتری است و در اکثر مواقع اگر فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد از توالت های زمینی گود استفاده می شود. توالت زمینی گود دارای ابعاد حدود 18 سانتی متر تا 24 سانتی متر را شامل می شوند.

نکات نصب توالت ایرانی – زمینی 

  • جهت نصب توالت ایرانی – زمینی به سمت شرق است. محور طولی ابعاد توالت ایرانی – زمینی نباید در راستای جهت قبله قرار بگیرد و بایستی با زاویه ۹۰ درجه نسبت به جهت قبله نصب شود.نصب توالت ایرانی

  • برای سهولت و امکان استفاده، فاصله کاسه توالت تا دیوارهای اطراف آن باید حداقل ۴۵ سانتی متر باشد.
  • عایق کاری – قبل از نصب توالت ایرانی نیاز به عایق کاری سطح زیر آن است که بایستی به صورت یکپارچه تا داخل لوله فاضلاب ادامه پیدا کند.
  • برای بسترسازی سنگ توالت حتماً بایستی از ماسه نرم استفاده شود.
  • سطح کاسه توالت بایستی با سطح کاشی شده سرویس بهداشتی کاملاً هم تراز باشد.
  • کاسه توالت بایستی کاملاً درون لوله فاضلاب قرار گرفته و با آن فیت شود.
  • درست است که سطح کاسه توالت بایستی با کف سرویس بهداشتی کاملا هم تراز باشد اما برای بهداشت بیشتر می توان شیب اندکی را به سمت خروجی فاضلاب ایجاد نمود.

اندازه توالت زمینی سیفون دار

از جمله توالت های زمینی با ابعاد و اندازه خاص موجود در بازار، توالت زمینی و یا ایرانی سیفون دار می باشد که سیفون بر روی خود توالت زمینی نصب می باشد. ابعاد و اندازه این مدل توالت تا عمق 28 سانتی متر می باشد که در هنگام نصب باید در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *