چه جوری توالت فرنگی انتخاب کنیم

بازسازی دستشویی

چه جوری توالت فرنگی انتخاب کنیم

در این مقاله می خواهیم انواع توالت فرنگی – بهترین توالت فرنگی و توالت فرنگی های با سایز بزرگ و… را بررسی کنیم. قدیم تر ها خیلی در خانه ها از توالت فرنگی استفاده نمی شد ولی امروزه تقریبا همه خانه ها توالت فرنگی دارند. خوب خیلی نمی خواهیم از مزایای استفاده از توالت فرنگی صحبت کنیم. بریم سر اصل مطلب، وقتی می خواهیم توالت فرنگی بخریم، به چه چیزهایی باید توجه کنیم.

برای خرید توالت فرنگی به چه چیزهایی توجه کنیم:

انواع مدل توالت فرنگی

توالت فرنگی سه مدل کلی داره، توالت فرنگی یک تکه، توالت فرنگی دو تکه و وال هنگ. توالت فرنگی دو تکه که قدیمی شده است و خیلی از اون استفاده نمی شود (البته در اروپا و آمریکا مدل های دو تکه با طرح های جدید هم خیلی استفاده می شود که در بازار ایران خیلی وجود نداره). بنابراین دو انتخاب میماند؛ یک تکه و وال هنگ.

اکثر توالت های فرنگی موجود در بازار یک تکه هستند و مدل وال هنگ نیز در چند سال اخیر با توجه به شیک بودن آن در بازار زیاد شده است. برای خرید وال هنگ حتما باید در نظر داشته باشین که مکانیز و یا استراکچر آن در داخل دیوار دستشویی و یا حمام تعبیه شده باشد. تو این مطلب بیشتر می خواهیم درباره انتخاب توالت فرنگی یک تکه صحبت کنیم.

 

… و اما توالت فرنگی یک تکه

آکس توالت فرنگی

اولین مورد در انتخاب توالت فرنگی یک تکه که باید به آن توجه کنیم، اندازه آکس هست (اگر در هنگام خرید به اندازه آکس دقت نکنید، ممکن هست که محصولی که خرید کردین را نتوانید نصب کنید و با مشکل روبرو شوید). اندازه آکس فاصله دیوار پشتی فرنگی تا مرکز محل تخلیه هست. یه راهنمایی ساده کنم. اندازه آکس های موجود در بازار از 15 تا 30 هستند. اگر آکس های کوچکتر از سایز آکس دستشویی خودتون انتخاب کنید، مشکلی در نصب براتون پیش نمیاد ولی ممکن است فاصله فرنگی تا دیوارپشت زیاد شود.

انتخاب توالت فرنگیآکس توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی

دومین مورد که هنگان خرید توالت فرنگی باید در نظر بگیرید تا بهترین توالت فرنگی را انتخاب کنیم، ابعاد آن هست که متناسب با فضای خودتون باید تهیه کنید. اصولا توالت فرنگی های بزرگتر فضای بیشتری را اشغال می کنند و محل نشینمنگاه بزرگتر و راحت تری دارند و توالت فرنگی های کوچکتر در دستشویی و حمام های کوچکتر باعث می شوند که فضای دستشویی را خیلی نگیرند. ابعاد توالت فرنگی شامل طول و عرض و ارتفاع نشینمن و ارتفاع مخزن می باشد.

ارتفاع نشینمن برمبنای متوسط قد افراد خانواده انتخاب شود. ارتفاع نشینمن معمولا از 36 تا 42 در بازار موجود می باشد و استاندارد آن نیز در حدود همان 40 سانت می باشد.

اندازه خروجی

تا چند سال پیش خیلی به سایز خروجی توجه نمی شد، اما در چند سال اخیر یکی از مواردی که معمولا در هنگام خرید به آن توجه می شود، سایز خروجی است. سایز خروجی نیز وابسته به نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی است. اندازه خروجی معمولا 6 تا 11 سانتیمیتر در بازار موجود می باشد. معمولا سیستم های تخلیه آبشاری دارای خروجی بزرگتری هستند و…

سیستم تخلیه انواع توالت فرنگی

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب بهترین توالت فرنگی، نوع تخلیه آن هست. سیستم های تخلیه درگذشته معمولا به شکل گردابی بود که دارای صدای و مصرف آب زیادی بودند و تخلیه را نیز به خوبی انجام نمی دادند. با توجه به توسعه صنعت چینی بهداشتی سیستم های جدیدی از جمله توربوجت، واترجت، پنتاجت، آبشاری

1) سیستم تخلیه آبشاری (ریزشی)

در سیستم تخلیه آبشاری آب از مخزن به طرف آبریز (ریم) کاسه فرنگی هدایت شده و سپس توسط سوراخ هایی که در لبه آبریز کاسه در فواصل معین ایجاد شده خارج شده و شستشوی کامل کاسه از بالا به پائین صورت می گیرد. در این سیستم خروجی نسبتاً بزرگ است و به تخلیه بهتر کمک می‌کند.

2) سیستم تخلیه واترجت

در این سیستم تخلیه آب از طریق کانالی که از مخزن آب به شوتینگ ریم که در عمق کاسه ایجاد شده هدایت می گردد و همزمان بوسیله آبی که از آبریز بالای کاسه برای شستشوی کاسه جاری می شود، فشار مضاعفی ایجاد نموده و عمل تخلیه در مدت زمان کوتاه و با حجم آب کمتری نسبت به دیگر سیستم ها انجام می گیرد و از مزیت های این سیستم کم صدا بودن تخلیه می باشد.

4)  سیستم تخلیه توربوجت

این سیستم مانند سیستم واترجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی دو کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالای کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دورشوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از سه کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم ها، صورت می‌گیرد.

5) مکانیزم سوپرجت

این نوع مکانیزم ضمن داشتن خصوصیات فرنگی های واترجت، به دلیل طراحی ویژه کانال تخلیه و نیز داشتن مکانیزم مخصوص به خود، دارای حداقل مصرف آب نسبت به سایر توالت‌های فرنگی می باشد. مکانیزم این  نوع فرنگی بدلیل حداقل مصرف آب نسبت به سایر فرنگی‌ها بصورت یک زمانه بوده و نیازی به مکانیزم دو زمانه ندارند.

5)  سیستم تخلیه پنتاجت

این سیستم مانند سیستم توربوجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی چهار کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالا چهار طرف کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دور شوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از چهار کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم‌ها، صورت می‌گیرد.

تخلیه توالت فرنگیکلید دوزمانه

امروزه اکثر توالت های فرنگی دارای کلید دوزمانه هستند، یک کلید برای مصرف کم آب و یک کلید برای مصرف کامل و تخلیه کامل.

درب آرام بند

اکثر فرنگی‌ها دارای درب آرام بند هستند و وقتی که درب را رها می‌کنید، به آرامی بسته می شوند.

 موارد مربوط به کیفیت در هنگام خرید

درجه بندی محصولات تو چینی بهداشتی معمولا برمبنای مواردی هست که خیلی به چشم نمی آیند و مشکلی هم در بلند مدت ایجاد نمی کنند. موارد مرتبط با کیفیت شامل؛ کیفیت لعاب، شفافیت و عدم موجدار بودن لعاب، وجود ترک روی بدنه لعاب و…

توالت فرنگی بیده دار و یا خودشوردار

طی چند سال اخیر به دلیل سهولت استفاده و بهداشتی بودن، توالت فرنگی بیده دار در بازار مرسوم شده است. درون کاسه توالت فرنگی‌های دارای سیستم خود شور یا شیر بیده، نازل قرارداده شده است و شیر بیده روی بدنه بیرونی محصول نصب می گردد.

قبل از انتخاب حتما با ما مشورت کنید.

انواع توالت فرنگی -بهترین توالت فرنگی –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب