ایده هایی برای حمام کوچک – 52 راه برای شیک کردن و به حداکثر رساندن فضای خود

استفاده از حمام در بهترین زمان ممکن است دشوار باشد، اما استفاده از حمام های کوچک می توانند معضل دیگری را ایجاد کنند. زیرا زمانی که فضا حداقل است، درست کردن دکوراسیون و چیدمان مشکل تر می شود. در این مقاله ایده‌های حمام کوچک جمع‌آوری شده است تا کمک کند در مسیر خود و الهام بخشیدن به حمام شما، صرف نظر از اندازه فضای حمام. با ایده‌های هوشمندانه، چیدمان‌های هوشمندانه و ترفندهای طراحی هوشمندانه، راه‌های بسیاری وجود دارد که می توان بهترین استفاده را از فضا داشت. در این مقاله از نظرات کارشناسان نیز استفاده شده است. برای مثال؛ برای حمام های کوچکتر، شیرهای مخلوط کن دیواری به سبک سنتی ایده خوبی می تواند باشد. 

ایده حمام های کوچک

حمام های بزرگ معمولا لوکس هستند که بسیاری از ما فقط می توانیم رویای آن را داشته باشیم. اما باید درنظر داشت که حمام های جمع و جور و کوچک هم می توانند به همان اندازه باشکوه باشند. در فضاهای کوچک نیز پتانسیل زیادی برای استفاده وجود دارد که با ایده های جذاب می توان از آن ها استفاده کرد. وقتی چند ترفند و ایده هوشمندانه را استفاده می کنید، لازم نیست فضای کوچکی به‌هم ریخته یا کوچک به نظر برسد. می توان ساده ترین و کوچکترین حمام ها را در عرض چند دقیقه به فضایی زیبا و جذاب تبدیل کرد. در این مقاله در رابطه با چگونگی حمام کوچک به فضایی رویایی می پردازیم.

1. یک قفسه “دیوار کاذب” بسازید

ممکن است در یک فضای کوچک غیر منطقی به نظر برسد، اما ساختن یک دیوار کاذب نیم‌ارتفاع در حمام به این معنی است که می‌توانید تمام موارد و لوله‌های آب زشت مورد نیاز برای سرویس بهداشتی را پنهان کرد. به علاوه می توان یک قفسه برای قرار دادن لوازم زیباتر خود نیز ایجاد کرد.

2. با پانل های مصنوعی جلوه کنید

در یک فضای کوچک می توان با دیوارهایی با جلوه‌های پانل‌شده، حال و هوای جدید ایجاد کرد. پانل های پرتره ساده یک راه آسان برای اضافه کردن شخصیت به حمام هستند یا برای ظاهری آراسته تر، یک جلوه آجدار را می توان امتحان کرد. رنگ‌های تیره نیز به خوبی کار می‌کنند تا فضای کوچک را راحت‌تر نشان دهند.

3. از فضای دیوار نهایت استفاده را ببرید

در این سبک حمام لوکس، دوش روی حمام از فضای کوچک حداکثر استفاده را کرده است، بعلاوه نصب رادیاتور به دیوار مقابل به این معنی است که حوله های حمام به راحتی در دسترس هستند. سخت‌افزار برنجی و کاشی‌های مرمری همگی برای ظاهری با کیفیت در فضایی کوچک ترکیب می‌شوند. در بازسازی حمام می توان از این مورد استفاده کرد.

4. مواد را با هم مخلوط کنید

یک ویژگی از روشویی حمام خود بسازید و آن را با دیوارهای خود مطابقت دهید. در اینجا یک سنگ مرمر صاف و خیره کننده، نیمه بالایی دیوار را پوشانده است، که در مقابل یک بافت بتونی پایین قرار دارد. روشویی روی همان بلوک مرمری قرار دارد که به طرز هوشمندانه ای این دو ظاهر را به هم گره می زند.

5. یک دیوار زنده (ساختگی) را انتخاب کنید

مقداری گیاه (طبیعی و یا مصنوعی) به حمام خود اضافه کنید. شاید انجام این کار با گیاهان واقعی کمی دشوار باشد، اما یک صفحه از شاخ و برگ های مصنوعی همان اثر را به شما می دهد و نگهداری آن بسیار آسان تر است. با صرفه جویی در فضای سطح، ویژگی خیره کننده ای بر روی دیوار شما ایجاد می کند و لمسی از طبیعت را به ارمغان می آورد.

6. روشویی های شناور را برای به حداکثر رساندن فضای کف انتخاب کنید

نصب روشویی روی دیوار و باز بودن فضای زیر آن باعث می‌شود فضای شما بزرگ‌تر و کمتر محصور شود. روشویی با فضای زیادی برای حوله و لوازم بهداشتی انتخاب کنید و کاسه ای را انتخاب کنید که به‌خوبی روی آن قرار بگیرد. سخت افزار و لوازم جانبی طلایی به این حمام حس و حال هتلی نیز می دهد.

7. از آینه برای باز کردن فضا استفاده کنید

یک آینه بزرگ (یا دو یا سه) روی کاسه روشویی حمام خود آویزان کنید تا نور طبیعی به اطراف حمام بتابد و کل فضا بزرگتر به نظر برسد. تعجب خواهید کرد که چقدر یک آینه می تواند فضا را باز کند و ترفند شماره یک است که توسط طراحان داخلی برای بزرگتر کردن فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. بزرگ باشید، جسورانه عمل کنید و در حمام خود اظهار نظر کنید.

8. روی یک چرخ دستی باریک سرمایه گذاری کنید

اقلام ضروری را روی یک گاری نگهداری منظم که می‌تواند از حمام، از کاسه روشویی تا دوش چرخانده شود، ذخیره کنید، بنابراین نیازی به دو برابر کردن وسایل یا فضای ذخیره‌سازی ندارید. طرح باریکی را انتخاب کنید که در صورت عدم استفاده از آن خارج شود.

9. با تعریف زون ها حس فضا را ایجاد کنید

از روش منطقه و بخش بندی استفاده کنید تا فضای کوچک سخاوتمندتر احساس شود. این حمام هوشمند کوچک و ساده است اما به لطف مناطق کاملاً مشخص، بسیار بزرگتر به نظر می رسد. توالت کمتر از نیم متر از سینک فاصله دارد، اما به لطف پوشش دیواری چوبی و پشت سر هم کاشی کاری شده، این دو قسمت کاملاً از هم جدا هستند که به ایجاد حس فاصله بین آنها کمک می کند.

10. شیرها را در کناره سینک قرار دهید

اجازه ندهید فضای باریک حمام باعث شود که برای به دست آوردن ظاهری که می خواهید تلاش کنید – به سادگی خارج از جعبه فکر کنید. سینک باریک و مستطیلی را انتخاب کنید که حجم زیادی را بدون اشغال فضای زیادی به دلیل عرض آن، به شما بدهد. اضافه کردن شیرهای آب کنار روشویی فضای بیشتری می دهد.

 

منبع: سایت  idealhome 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *