انواع آبریز در توالت ایرانی – سنگ دستشویی

توالت زمینی

انواع آبریز در توالت زمینی و یا توالت ایرانی – یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید سنگ توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی باید به آن توجه کرد، نوع آبریز یا ریم است. توالت های ایرانی دو نوع آبریز باز و آبریز بسته دارند. برترین برندهای تولید کننده توالت ایرانی در ایران عبارتند از: چینی بهداشتی مروارید، چینی گلسار فارس، چینی کرد و پارس سرام می باشند. انواع سنگ دستشویی در ادامه بررسی می شود.

انواع توالت ایرانی و یا زمینی از لحاظ آبریز – سنگ دستشویی

توالت های ایرانی برمبنای نوع آبریز آن ها که به آن ریم گفته می شود، به سه نوع ریم بسته، ریم باز و ریم لس تقسیم بندی می شوند. آبریز و یا ریم همان بخشی است که هنگام تخلیه سیفون دستشویی از طریق آن مجاری آب سیفون خالی شده و وارد کاسه برای شستشو می شود. در ادامه انواع توالت ایرانی از لحاظ آبریز و یا ریم را بررسی می کنیم، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

توالت ایرانی و یا زمینی با ریم بسته

توالت ایرانی با ریم بسته بیشتر در توالت‌‍‌ های ایرانی مدرن مشاهده می شود. در مدل ریم بسته، کانال آبریز یا ریم بسته است و در طول کانال آبریز سوراخ هایی با فواصل منظم ایجاد شده و آب بعد از ورود به کانال آبریز به گردش در می آید و از طریق سوراخ ها به صورت آبشاری و یکنواخت در محیط کاسه جاری می شود. توالت ایرانی با ریم بسته بهداشتی تر است و عمل شستشو بهتر صورت می گیرد. در این مدل آبریز آب به طور یکسان و یکنواخت دور تا دور کسنگ توالت پخش می شود و تمام سطح داخلی سنگ شسته می شود و تجمع فضولات و حشرات در سنگ توالت جلوگیری می کند.

توالت ایرانی و یا زمینی ریم باز

ریم باز ساده ترین نو ع آبریز در توالت ایرانی است. این نوع آبریز بیشتر در توالت های قدیمی وجود دارد. در توالت ایرانی با ریم باز سوراخ‌ های منظم وجود ندارد و کانال باز است و آب پس از ورود به عمق کاسه جاری می شود.

از دیگر مواردی که هنگام خرید سنگ توالت ایرانی باید به آن توجه کرد، طراحی ارگونومیک آن است. تعدادی از کارخانه های تولید چینی بهداشتی مانند مروارید، سنگ توالت طبی و ارگونومی طراحی کرده‌اند. توالت ایرانی ارگونومی و طبی میزان فشاری که به کمر، زانوها و مچ پا وارد می شود را کاهش می دهد و آسیب کمتری به مفاصل و ستون فقرات وارد می شود.

توالت ایرانی در کشورهای آسیایی نیز استفاده می شود و به همین دلیل به توالت آسیایی نیز شناخته می شود.

توالت ایرانی و یا زمینی بدون ریم

بدون ریم و یا ریم لس بودن این توالت ایرانی و یا زمینی بدان معناست که آبریزی در دور کاسه وجود ندارد. در عوض برای انجام عمل سیفون، آب از سه قسمت با فشار وارد شده و عمل سیفون و شستشوی کاسه را انجام می‌دهد.

 آی بس تامین کننده محصولات چینی بهداشتی و شیرآلات در سرتاسر کشور – 91018986 -021 خط ویژه آی بس برای مشاوره و فروش در سرتاسر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *