مرتفع ترین – بلندترین استخر جهان

بلندترین استخر جهان

مرتفع‌ ترین – بلندترین استخر روباز جهان در ارتفاع 323 متری از سطح زمین قرار دارد. شاید چیزی که باعث می‌شود شنا آرامش بیشتر به آدم بدهد -علاوه‌بر بی‌وزنی آب – مناظر اطراف باشد. چه در ساحل باشد یا باشگاه، حیاط‌ خلوت و یا مرتفع‌ ترین استخر روباز دنیا، تماشای محیط اطراف تجربه‌ای لذت‌بخش و غیرقابل‌انکار است. البته در مورد دوم، تنها یک محل روی زمین وجود دارد که بتوان چنین چیزی را در آن تجربه کرد: برج تفریگاهی گوانکسی چین، که اخیراً عنوان محل بلندترین استخر روباز زمین را به خود اختصاص داده است.

بلندترین استخر جهان 

این آسمان‌ خراش که توسط شرکای تجاری «گوتش» (GP) واقع در شیکاگو طراحی شده، با ارتفاع 402 متر در شهر نانینگ چین، پایتخت منطقه‌ی گوانکسی واقع در منطقه‌ی جنوبی کشور برافراشته شده است.

این سازه 18امین ساختمان بلند کشور و 37امین ساختمان بلند جهان است و فضاهای درمانی، مسکونی و تجاری بسیاری را در خود جای داده است. در طبقه‌ی 71 یک تراس بالای بخش زیرین برج قرار گرفته که بعنوان یک چشم‌انداز روباز متمایز استخر روباز هتل را در خود دارد. معماران این بنا ادعا می‌کنند که در ارتفاع 323 متری مرتفع‌ترین استخر جهان چشم‌انداز 180 درجه‌ای از شهر و همین‌طور دریاچه‌ها، پارک‌ها و کوه‌های اطراف را به میهمانان ارائه می‌دهد.

این سازه عنصری تعیین‌کننده از توسعه چندکاربری بزرگتر را نشان می‌دهد و برای برآوردن استانداردهای طلایی (LEED) طراحی شده است. برطبق گفته‌ی معماران، سیستم‌های مکانیکی درون این ساختمان راندمان عملیاتی را به حداکثر و و مصرف آب و انرژی را به حداقل رسانده است. «تراویس سوبرگ»، مدیر و مجری طراحی پایدار (GP)، در بیانیه‌ای گفته است :”این برج پاسخی پایدار به بافت شهری آن است. همچنین روش‌های حفاظتی و ایمنی در سراسر طراحی لحاظ شده که تعهد ما به مسئولیت زیست‌محیطی را اثبات می‌نماید.”

وقتی برج تفریحی گوانکسی چین در اوخر اکتبر تکمیل شد، استخر روباز آن مدعی شکستن رکورد استخر ابدیت در طبقه 57 هتل مارینا بی‌سندز شده است. این هتل که توسط «موشه سافدای» طراحی شده هنوز خود را دارنده بزرگترین استخر روباز دنیا می‌داند.

برج گوانگشی چین

برج گوانگشی چاینا ریسورسز (انگلیسی: Guangxi China Resources Tower) ساختمان اداری ۸۷ طبقه مستقر در شهر ناننینگ، چین و متعلق به شرکت چاینا ریسورسز است، که در سال ۲۰۲۰ تکمیل شد.

ارتفاع این برج ۴۰۲.۷ متر (۱۳۲۱ فوت) – ۸۶ طبقه – متریال مورد استفاده: کامپوزیت می باشد. همین ارتفاع بلند به آن اجازه داده است تا بتواند بلندترین استخر جهان را در خود داشته باشد.

بلندترین برج های جهان
کاربری: هتل – اداری

برج منابع 403 متری گوانگشی چین در نانینگ، چین، مرکز استان گوانگشی، در امتداد خیابان مینزو در قلب منطقه رو به رشد Fengling واقع شده است. این برج با کاربری مختلط از طریق اتصالات زیرزمینی در سطح B1 به حمل و نقل عمومی و از طریق راهروهای عابر پیاده داخلی و خارجی به ترتیب در طبقه همکف و ششم به ساختمان های مجاور متصل می شود. پس از تکمیل، برج بلندترین ساختمان در نانینگ خواهد بود. طراحی این برج از کاربردهای متعدد آن ناشی شده است که شامل بیش از 170000 متر مربع فضای اداری کلاس A، نزدیک به 6000 متر مربع خرده فروشی و یک هتل شانگری لا با 336 کلید است.

انبوه شدن پله‌ها و مخروطی‌های ساختمان برای تطبیق صفحات طبقه متغییر انواع برنامه‌ها، که منجر به شکلی می‌شود که هم کارآمد و هم قابل شناسایی است. هندسه های زاویه دار نماها برای تقویت فرم کریستالی طراحی شده اند و عمودی بودن برج را جشن می گیرند. محفظه بیرونی که کاملاً در شیشه‌های با عملکرد بالا از کف تا سقف قرار گرفته است، دارای سایه‌بان‌های یکپارچه‌ای است که کنترل خورشیدی بیشتری را ارائه می‌کند و در عین حال نور طبیعی کافی را بدون ایجاد مانع از دید حفظ می‌کند. نما با کارایی بالا که مطابق با استانداردهای طلایی LEED-CS طراحی شده است، یکی از بسیاری از ویژگی هایی است که به طور کلی به منظور کاهش ردپای محیطی پروژه و در عین حال ارائه سطح جهانی راحتی و کیفیت یکپارچه شده است.

منبع: AD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب