نصب توالت فرنگی به صورت کاملا تصویری

نصب توالت فرنگی از جمله مواردی است که همیشه جزو دغدغه های اصلی در هنگام خرید توالت فرنگی است. توالت فرنگی اجزای مختلفی دارد که در هنگام دریافت خدمات و یا انجام آن به صورت شخصی باید مورد توجه قرار داد. نصب توالت فرنگی کار پیچیده ای نیست ولی با این حال پیشنهاد می کنیم که برای نصب از کارشناسان حرفه ای استفاده کنید که در بلند مدت مشکلی پیش نیاید. ولی به هرحال در این مقاله سعی در بررسی موارد مطرح در نصب می پردازیم تا در صورت نیاز نصب بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. نصب توالت فرنگی نیازمند دقت می باشد تا در طول استفاده از فرنگی مشکلی پیش نیاید و بتوان مدت طولانی به راحتی از آن استفاده کرد.

موارد قبل از نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی نیازمند رعایت برخی موارد در پیش از اجرا می باشد که برای نصب ضروری می باشند، در این بخش به بررسی این موارد می پردازیم:

پیش از خرید توالت فرنگی:

  1. قبل از خرید توالت فرنگی، ابتدا آکس لوله فاضلاب (فاصله مرکز خروجی تا دیوار) را اندازه گیری و با توجه به عدد به دست آمده اقدام به انتخاب مدل نموده و خرید نمایید.
  2. توجه کنید قطرلوله فاضلاب محل نصب توالت فرنگی نباید کمتر از 9 باشد.
  3. در زمان خرید حتما محصول را به طورکامل بازدید نمایید تا شکستگی نداشته باشد.
  4. مکانی که می بایست فرنگی در آنجا نصب شود نیاز به سیفون در مسیر لوله فاضلاب ندارد، در زمان جایگزین کردن توالت فرنگی در مکانی که قبلا توالت زمینی نصب بوده اگر سیفون خارج شود بهتر است، در صورتیکه امکان بنایی وتعمیرات وجود ندارد، نصاب بایستی در زمان نصب فرنگی دقت و مهارت خاص داشته و می بایست با تمهیدات نصب انجام شود که آسیبی به تخلیه وارد نشود، در غیر این صورت با مشکل تخلیه نامناسب مواجه خواهید شد.

برای بررسی انواع مدل های توالت فرنگی بازار و در بررسی برندهای مطرح بازار می توانید با مشاورین آی بس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در ارتباط باشید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. خط تلفن اختصاصی آی بس 910189860- 021 پاسخگوی شما می باشد.

زمان نصب توالت فرنگی 

  1. در زمان نصب توالت فرنگی در بیشتر مواقع نیاز به سوراخ کاری و بستن فرنگی با پیچ نیست و در بیشتر مواقع با چسب آکواریم آبندی و استحکام توالت فرنگی ایجاد خواهد شد. در ضمن در زمان نصب فرنگی استفاده از سیمان هم باعث شکستگی شده و به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.
  2. فضای مورد نیاز برای نصب توالت به طور مثال فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی، فاصله توالت فرنگی از دیوار کناری  یکی از نکات مهم است که باید توجه شود و در مجموع به گونه ای نصب شود که به سهولت بتوان از فرنگی استفاده نمود. البته این موضوع مستقیما بستگی به ساختار لوله کشی ساختمان دارد.
  3. به جهت عدم دوباره کاری و یا تخلیه مطلوب توالت فرنگی توصیه می گردد از تکنسینهای مجاز تحت پوشش واحد خدمات مشتریان در شرکت های مربوطه در سراسر کشور استفاده نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی نیازمند تجهیزات زیر می باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید خود این کار را انجام دهید، سعی کنید پیش ز هر اقدامی این ملزومات را تهیه کنید.

    • تراز بنایی
    • بوگیر ژله‌ای
    • چسب آکواریوم
    • آچارفرانسه
    • متر
    • توالت فرنگی
    • دستکش و لباس کار
    • شلنگ رابط توالت فرنگی
    • انبردست
    • انواع پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو

نصب توالت فرنگی

نکاتی  و دستور العمل در زمان نصب

در ادامه به بررسی مراحل نصب می پردازیم و سعی می کنیم قدم به قدم همراه شما برای انجام فرآیند نصب همراه باشیم:

مرحله اول: باز کردن توالت فرنگی قدیمی و تمیز کردن زیر آن

در صورت وجود توالت فرنگی قدیمی با رعایت بهداشت و زدن ماسک ابتدا توالت فرنگی قدیمی خود باز کنید و بوگیر ژله ای زیر آن را از زمین جدا نموده و قمت زیر آن را مسطح و نظافت فرمائید.

مرحله دوم: نصب بوگیر ژله‌ای

در بیشتر شرکت های تولیدی همراه توالتهای فرنگی فیتینگ مخصوص نصب گذاشته شده است ، قرار دادن  فیتینگ ما بین لوله و خروجی توالت فرنگی الزامی است و از پخش بو و تخلیه نا مناسب جلوگیری کرده و وظیفه هوا گیری  و جلوگیری از ریزش آب و تخلیه مناسب فرنگی را به عهده دارد.

مرحله سوم: نصب کاسه

در این مرحله، توالت فرنگی را به آرامی و بادقت در جای خود نصب کنید به طوریکه قسمت خروجی توالت فرنگی دقیقا روی بوگیر ژله ای قرار گیرد، بعد از جانمایی کمی فشار وارد کنید تا روی آن جا بیافتد.

مرحله چهارم نصب توالت فرنگی

پس از نصب دقیق فرنگی روی بوگیر ژله ای می بایست از تراز بودن فرنگی اطمینان پیدا کنید، در صورتی که فرنگی تکان بخورد و زیر آن ناهموار باشد می بایست با کمک واشر فلزی و یا چند سکه تنظیم نمائید. در گذشته توالت فرنگی با کمک پیچ و روپلاک به زمین نصب می گردید، اما در شرایط فعلی دیگر نیازی به نصب با پیچ نیست و توسط چسب آکواریم نصب انجام خواهد شد.

حال باید به کمک چسب آکواریوم، اقدام به پوشاندن کامل فضای خالی بین توالت فرنگی و سرامیک‌ها کنید. به این ترتیب، از جمع شدن آلودگی در این قسمت، جلوگیری خواهید کرد. دقت کنید زمانی چسب آکواریم را بزنید که دیگر با توالت فرنگی به مدت 24 ساعت کاری نداشته باشید تا از آبندی نصب خارج نشود.

مرحله پنجم: نصب شیلنگ

در این بخش بایستی از طریق شیلنگ پیسوار فلوتر فرنگی را به شیر پیسوار نصب نموده. اتصال یک سر شیلنگ به مخزن و سر دیگر را به فلکه آب را انجام دهید. در این بخش دقت کنید که در زمان نصب شیلنگ به زیر فلوتر به هیچ عنوان فلوتر از تنظیم خارج نشود و جابجا نشود.

مرحله ششم: نصب درب دوبل نشیمن توالت فرنگی

بعد از نصب فلوتر می بایست درب آرام بند نصب گردد. در این مرحله از نصب درب، درب دوبل توسط پیچ های مخفی با استفاده از پیچ و مهره، بسته می شود.

مرحله هفتم: چک کردن توالت فرنگی

در آخرین مرحله، باید اقدام به باز کردن فلکه آب کنید. در این مرحله باید از سالم بودن تمام قسمت‌ها و عدم وجود نشتی، اطمینان حاصل کنید.

نکاتی  و دستورالعمل نگهدای بعد از نصب توالت فرنگی 

  1. با توجه به نصب و تنظیم مکانیزم تخلیه توالت در بیشتر کارخانه ها حدالمکان از (تغییر در وضعیت تنظیمات سیستم مکانیزم )خصوصا سطح آب خودداری نمایید.
  2. از استفاده همزمان شاسی تخلیه) دکمه کوچک و بزرگ( خودداری کنید.
  3. جهت افزایش عمر مفید و عملکرد بهتر سیستم مکانیزم توصیه میگردد در فواصل زمانی کوتاه مدت از یک لیتر جرم گیر همراه با مخلوط آب داخل مخزن توالت فرنگی ریخته و پس از چند دقیقه کلید تخلیه را بزنید تا تخلیه صورت پذیرد.
  4. از نظافت محصول با اجسام فلزی و سیم ظرفشویی جدا خودداری نمایید.
  5. جهت نظافت درب دوبل، به هیچ عنوان از شوینده های اسیدی خودداری نمایید.
  6. از فشار آوردن به درب دوبل در هنگام بسته شدن خودداری نمایید.
  7. جهت حفظ شفافیت لعاب، به صورت هفتگی از پودر تمیز کننده سطوح و در صورت نیاز و به شکل مجزا از جرم گیر استفاده نمایید.
  8. جهت کاهش خرابی مکانیزم و عدم ورود شن ریزه ها به داخل فلوتر استفاده از شیر پیسوار فیلتر دار توصیه و جهت خروج آلودگی ها قبل از اتصال شیر به لوله حتما نیاز به باز و بست شیرپیسوار می باشد.

 برای نصب توالت فرنگی مروارید و یا توالت فرنگی گلسار می توانید با همکاران ما در تماس باشد. آی بس ارتبطا شما را با کارشناسان فنی برندهای مطرح برقرار می کند. آی بس به صورت تخصصی در زمینه محصولات سرویس بهداشتی و حمام و همچنین آشپزخانه فعایت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *