اطلاعات جامع و راهنمایی خرید شیرآلات

اطلاعات جامع و راهنمایی کامل در رابطه با خرید شیرآلات (انواع شیر آلات؛ شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه)

راهنمای خرید شیرآلات ؛ شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه

شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه ) یک واحد جزء مواردی هست که هم در تکمیل یک واحد مسکونی و هم در بیشتر مواقع زمان بازسازی نیاز به تعویض دارد. خرید شیرآلات به دلیل تنوع بالای شرکت های تولیدی و قیمت های متنوع سخت شده است. درباره این محصول باید به مواد اولیه شیرآلات، کارتریج، پرلاتور ، طراحی خاص بدنه جهت جلوگیری از رسوب، مطابق با استاندارد روز دنیا، سایز کارتریج، ساختار ارگونومیک، زیبایی توجه کنیم. از آنجاییکه تعویض زود به زود شیرآلات با توجه به قیمت بالای آن مقرون صرفه نیست، پس باید خرید خود را آگاهانه تر و با دقت بیشتری انجام دهید.

با توجه به موارد ذکر شده در خصوص متریال و کیفیت شیرآلات، قیمت های متفاوتی برای این کالا وجود دارد که انتخاب را سخت تر می کند. در این شرایط پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید به نکات مهم و ضروری در مورد شیرآلات دقت کنید. سپس با آگاهی برای خرید خود اقدام کنید.

جنس شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه )

شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه ) از دو ماده اولیه برنج و سرب خشک ساخته می شوند. که هرچه درصد آلیاژ برنج آن بیشتر شود قیمت و کیفیت آن بالاتر خواهد رفت. حدالمکان به دلیل اینکه سرب برای سلامتی انسان مضر است و خیلی زود در اثر تماس با آب دچار خوردگی می شود، می بایست شیرآلاتی تهیه کنیم که حداقل سرب در آن استفاده شود..

در ضمن شیرآلات سربی اگرچه ارزان‌تر هستند، اما دوام آنها کمتر است و به سرعت دچار پوسیدگی و خوردگی می شود. اما در هر صورت سرب به مقدار کم در همه شیرآلات وجود دارد. بنابراین از جمله نکاتی که باید به آن دقت کنید توجه به درصد سرب بکار رفته در شیرآلات است.

روکش شیرآلات

مواد رویه شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه )  یا همان پوسته خارجی برای مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی معمولا از مواد اولیه استیل استفاده می شود. اما برند های مختلف موادهای مختلفی ازطریق آبکاری با استفاده از فلزات و آلیاژهای مختلف به نیکل. مس، برنج (روکش طلایی)، برنز، اپوکسی (رنگی) و استیل (کروم) استفاده شده است.

استاندارد بودن شیرآلات

در زمان خرید شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه ) باید علاوه بر مواد ظاهر و رویه شیر به قطعات درونی از جمله کارتریج، مهره، واشر و سوپاپ به کار رفته در شیرآلات نیز باید دقت کرد و باید از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

کارتریج ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه )

کارتریج های شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه ) اهرمی باید کاملاً تخت سوار شده باشند. اگر ابزار تراشکاری کند بوده و محل نشیمنگاه کارتریج چند بار تراش داده شده باشد. نشیمن گاه به شکل نامحسوسی به صورت مخروطی در می آید که منجر به کاهش طول عمر کارتریج می شود. لذا در هنگام خرید به نکاتی این چنینی توجه کنید. کارتریج قطعه‌ای بسیار ضروری برای عملکرد درست شیرآلات اهرمی است.

زمانی که اهرم وسط باشد آب سرد و گرم به یک میزان خارج می‌شود. هرچقدر شیر به سمت چپ چرخانده شود آب گرم‌تر و هرچقدر به سمت راست چرخانده شود آب سردتر خواهد بود. کارتریج تاثیر مستقیم در مصرف آب دارد و کارتریج های متداول در بازار دبی ۲۲ لیتر در دقیقه را دارند. اما نوع جدیدی به نام کارتریج های ۲۵ تولید شده است که با دبی ۱۴ لیتر در دقیقه مصرف آب را تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

پرلاتر

یکی دیگر از قطعاتی که در کاهش مصرف آب در شیرآلات در زمان کنونی که بحران کم آبی وجود دارد، تاثیر گذار می باشد پرلاتور می باشد. پرلاتور می تواند تا ۹۰ درصد به مصرف کمتر آب بدون اثر گذار منفی در کیفیت شیرآلات کمک کند. پرلاتور با ایجاد فشار بیشتر و توزیع گسترده آب، باعث افزایش لذت و سهولت شستشو می شود.

ظاهر و زیبایی شیرآلات

در انتخاب شیرآلات ( شیر دستشویی – شیر حمام – شیر توالت – شیر آشپزخانه ) می توان با توجه به دیزاین منزل و طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ، مدل و نمونه های مختلف آن اقدام به خرید نمود. به این ترتیب برای این منظور دست مصرف کننده در انتخاب کاملا باز است. می تواند هر نوع مدل و نمونه ای را خریداری کنید تا شکل زیبنده تری به دکوراسیون داخلی منزل شما می دهد.

سهولت نصب

در زمان خرید می بایست به سهولت نصب توجه کنید. این ویژگی به خصوص برای کسانی که  خود تمایل به نصب شیرآلات را دارند، کار را راحت می کند. برخی شیرآلات به گونه ای ساخته می شوند که حتی افراد دارای دانش فنی کم نیز قادر به نصب آنها باشند. در ضمن جهت نصب شیرآلات با توجه به تشکیلات نصب در زیر کار می بایست عدم مزاحمت بدنه زیر سینک و سنگ روشویی دقت نمود.

ارتفاع شیرآلات

ارتفاع شیر علاوه بر زیبایی بایستی متناسب با عمق کاسه روشویی و سینک ظرفشویی  باشد. علمک های بلند دسترسی بهتری به خصوص برای سینک های دوقلو ایجاد می کنند. اما  اگر کاسه روشویی کم عمق باشد پیشنهاد می گردد از شیرهایی با ارتفاع کمتر استفاده نمود. تا باعث پاشش آب نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *