دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی

دلیل عدم تخلیه توالت فرنگی

تخلیه توالت فرنگی مهم ترین قسمت توالت فرنگی می باشد هر زمان که دچار مشکل شود، صاحب خانه را به دردسر می اندازد. شاید برای همه پیش بیاید که در هنگام استفاده از توالت فرنگی سیستم به خوبی تخلیه نمی شود و با چند بار زدن کلید همچنان مشکل تخلیه وجود دارد. در این مطلب می خواهیم دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی را بررسی کنیم.

مشکلات ناشی از عدم تخلیه مناسب توالت فرنگی

همانطور که گفته شد از مشکلات اصلی در هنگام استفاده از توالت فرنگی عدم تخلیه مناسب آن می باشد. در ادامه به بررسی برخی دلایل گیر کردن توالت فرنگی اشاره خوهیم کرد:

توالت فرنگی نیز همانند توالت ایرانی امکان گرفتگی دارد، البته توالت فرنگی به دلیل شکل تخلیه و متغییر های از جمله چاه ساختمان و فشار آب و خراب بودن اکسسوری های روی آن احتمال گرفتگیش بیشتر از توالت زمینی می باشد.

  • مهمترین مشکل عدم تخلیه مناسب و سریع توالت فرنگی این است که علاوه بر ظاهر ناخوشایند، بو در فضا منتشر شده و این بدترین حالت ممکن می باشد. مسلما اگر مدفوع و ادرار در داخل کاسه توالت فرنگی باقی مانده و چند دقیقه زمان برای تخلیه آن‌ها نیاز باشد، بود کل خانه را فرا می‌گیرد که خوشایند نیست به ویژه اگر در همان زمان مهمان در خانه حضور داشته باشد.
  • همچنین عدم تخلیه توالت فرنگی با سرعت مناسب منجر به این میشود که به مرور زمان داخل آن جرم گرفته و بستر برای رشد میکروبها فراهم گردد. رد چنین شرایطی استفاده از این توالت فرنگی منجر به بیماری‌های عفونی در افراد خواهد شد.

دلایل عدم تخلیه مناسب توالت فرنگی 

به مواردی که باعث عدم تخلیه توالت فرنگی می شود اشاره می کنیم تا حتی المقدور از این اتفاق جلوگیری شود و تا با عوارض عدم تخلیه توالت فرنگی آن کنتر مواجه شویم.

  • در ابتدا در نظر بگیرید که جهت نصب فرنگی از یک تکنسین کار بلد و مجرب کمک بگیرید تا تمامی مورادر با چک نموده و یک نصب مطمئن و درست انجام دهد تا در زمان استفاده از توالت فرنگی به مشکل نخورید.
  • در ابتدا می بایست دقت نمود که توالت فرنگی با دقت و استاندارد های لازم نصب شده باشد. دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی ممکن است به خاطر این باشد که نصب و قرار دادن توالت فرنگی به درستی انجام نشده باشد و در نتیجه زمانی که قرار است تخلیه توالت فرنگی به خوبی و با سرعت انجام شود، بدرستی عملیات تخلیه انجام نشود.
  • نکته ای که بایستی قبل از نصب توجه نمود این می باشد که در مسیر نصب توالت فرنگی تعداد زانو و شتر گلویی وجود دارد یا نه. به دلیل اینکه خود توالت فرنگی داری یک شتر گلویی می باشد اگر به غیر از آن در لوله کشی ساختمان نیز شتر گلویی و چند زانویی وجود داشته باشد احتمال اینکه تخله به کندی انجام شود افزایش خواهد یافت.

برخی اوقات گیر کردن مقداری از فضولات و یا رسوبات در پیچ و خم توالت فرنگی می تواند باعث شود که آب توالت فرنگی به صورت آهسته خالی شود. در این صورت می توانید با فنر زدن توالت فرنگی یا دیگر راه های لوله بازکنی در منزل مشکل را برطرف کنید.

سایر عوامل مشکل ساز

  • یکی از مهمترین و شایع ترین دلایلی که منجر به گیر کردن و نیاز به تخلیه توالت فرنگی می‌شود، گیر کردن مواد در داخل سیفون توالت فرنگی و اتصالاتی که لوله فاضلاب وصل می شود، می باشد.  برای مثال رسوب مواد در سیفون، لوله‌ها و یا حتی افتادن اشیا داخل آن می باشد که باعث عدم تخلیه یا تخلیه نامناسب می شود که به سرعت مشخص می شود.
  • قاعدتا بایستی قطر سیفون داخلی توالت فرنگی استاندارد باشد ولی در برخی موارد اشتباه تولید باعث کم بودن قطر توالت فرنگی می شود که می‌تواند دلیل دیگری عدم تخلیه توالت فرنگی باشد، که با این موضوع نیز بایستی توجه شود.  قطر توالت فرنگی با سیستم تخلیه آبشاری و توربوجت با هم متفاوت می باشد ولی این دلیل نمی شود که توالت فرنگی با قطر بزرگ تر تخلیه بهتری خواهد داشت.
  • توالت فرنگی ممکن است در اثر عوامل مختلفی گیر کرده باشد و در نتیجه تخلیه انجام نشود.اما گاهی نیز تخلیه توالت فرنگی انجام می‌شود اما به صورت کامل و به سرعت نمی باشد و انقدر کند می باشد که می بایستی چند بار کلید تخلیه را بزنید و موجب انتشار بو نیز می شود. که در این حالت هم اگر از ابتدا تخلیه فرنگی اصطلاحا تنبل و ضعیف بوده که مشکل از تولید می باشد اما اگر به تازگی اتفاق افتاده باشد مطمئنا مشکل تخلیه دارد و باید به دنبال دلیل اصلی آن باشیم.
  • یکی از دلایل شایع عدم تخلیه سیفون نکردن و یا عدم تخلیه سیفون کامل می باشد. لذا زمانی که با مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی مواجه می‌شوید، بهترین کار این است که در ابتدا وضعیت سیفون و مکانیزم فرنگی را چک کنید و اگر مشکلی مشاهده نشد، بعد سراغ دیگر عوامل اثر گذار بروید.

آی بس مرجع کامل اطلاعات خانه و آشپزخانه

  • نشتی آب و عدم عایق بندی مخزن آب و قسمت فلاش تانک : اگر اتصالات بخش فلاش تانک و مخزن اب تخلیه توالت فرنگی را به درستی و مطلوب عایق بندی نکرده باشید، آب به کندی تخلیه می شود و از سطح آب مخزن کم می کند و زمانیکه قصد استفاده از توالت فرنگی را دارید، وقتی فلاش تانک تخلیه را می زنید، تخلیه به درستی انجام نمی شود.
  • کم بودن سطح اب داخل مخزن فلاش تانک فرنگی: یکی دیگر از  که باعث تخلیه نا مناسب می شود کم بودن سطح آب داخل توالت فرنگی می باشد که یا نشتی آب از مکانیزم وجود دارد یا تنظیمات فلوتر توالت فرنگی در سطح پایین قرار دارد. نشتی آب با چک کرد و سالم بودن مکانیزم بر طرف می شود. بعد از این مورد بایستی از سالم بودن مکانیزم و پر کن فرنگی و تنظیمات فلوتر فرنگی اطمینان پیدا کنیم.
  • عدم بسته بودن و جرم گرفتن دریچه خروجی سیفون توالت فرنگی: در برخی مواقع کفی دریچه تخلیه آب مخزن فرنگی دارای مشکل است و کامل باز نمی شود که آب تمام مخزن آب یکجا به داخل کاسه فرنگی ریخته شود و تخلیه فرنگی کامل انجام شود. در این بخش نیز می بایست از سالم بودن مکانیزم اطمینان پیدا کنیم.

خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی: از دیگر مشکلات رایج توالت فرنگی که در بخش سیفون آن ممکن است اتفاق بیافتد، خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی می باشد. در این هنگام اگر قطعه خراب شده است بهتر است تعویض آن را به سرویس کار ماهر لوله بازکن بسپارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *