تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ

تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ از جمله مورادی است که در هنگام انتخاب توالت فرنگی مطرح می شود. توالت فرنگی  هایی که در گذشته از آن استفاده می شد، مدل دو تکه بود. توالت فرنگی های دو تکه همانطور که از اسم آن ها مشخص است از دو بخش نشینمن و مخزن تشکیل شده بود. با توجه به اینکه مدل های دو تکه از لحاظ ظاهری خیلی شکیل نبودند و همچنین سیستم تخلیه خوبی نداشتند و همچنین مصرف آب بالایی داشتند، مدل های دو تکه در بازار ایران همه گیر شدند. با مدرنتر شدن فضاهای سرویس های بهداشتی و حمام و توجه ویژه به دکوراسیون آن ها باغث شد تا استفاده از نوع جدیدی از توالت فرنگی که بر روی دیوار نصب می شود. به این محصول که روی دیوار نصب می شود، توالت فرنگی وال هنگ گفته می شود.

توالت فرنگی یک تکه

تفاوت اصلی توالت فرنگی و توالت فرنگی وال هنگ در مخزن تخلیه آن می باشد. در مدل های معمولی، مخزن تخلیه متصل به کاسه فرنگی است. دکمه تخلیه نیز بر روی خود مخزن قرار گرفته است و در واقع ما یک محصول داریم که تمامی اجزا بر روی خودش می باشد. این گروه محصول را برمبنای سایز و نوع سیستم تخلیه نیز می توان تقسیم بندی کرد. این گروه محصول دارای سیستم های تخلیه متفاوتی است، که از جمله آن ها عبارتند از:

  • سیستم تخلیه آبشاری
  • سیستم تخلیه توربوجت
  • سیستم تخلیه واتر جت
  • سیستم تخلیه پنتاجت

از جمله شاخص هایی که امروزه در بازار این گروه محصول با آن شناخته می شود، سایز خروجی محصول است. سایز خروجی متناسب با سیستم تخلیه فرنگی است. در سیستم های تخلیه توربجت و واتر جت و پنتا جت، اندازه خروجی معمولا در حدود 6.5 تا 9 سانتی متر می باشد. در سیستم تخلیه آبشاری اندازه خروجی تا 10 سانتی متر می تواند باشد. در سایر سیستم های تخلیه اگر اندازه خروجی بزرگ باشد، مکش به اندازه کافی قدرت نخواهد داشت.

توالت فرنگی مشکی

توالت فرنگی وال هنگ

همانطور که گفته شد تفاوت اصلی توالت فرنگی و وال هنگ در سیستم تخلیه آن ها می باشد. در وال هنگ، مکانیزم تخلیه و یا همان فلاش تانک داخل دیوار جاساز می شود و بر روی آن کاشی کاری می شود. کاسه وال هنگ بر روی پیچ های فلاش تانک نصب می شود و روی زمین قرار داده نمی شود. از مکانیزم تخلیه هم فقط کلیدها بیرون دیوار قرار داده می شود.

مکانیزم تخلیه که همان استراکچر می باشد، دارای چارچوب فلزی است که می تواند تا 200 کیلو وزن را تحمل کند. یکی از تفاوت های اصلی توالت فرنگی و وال هنگ نیز در نحوه قرار گیری آن ها می باشد که توالت فرنگی معمولی روی زمین قرار می گیرد و وال هنگ روی دیوار نصب می شود. همین که روی دیوار قرار می گیرد باعث راحت شدن نظافت و تمیز کردن محیط سرویس بهداشتی می شود.

تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ

علاوه بر موارد گفته شده از جمله نحوه نصب که توالت فرنگی معمولی روی زمین و وال هنگ روی دیوار قرار می گیرد همچنین نوع سیستم تخلیه، می توان تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ را در موارد زیر در نظر داشت.

زیبایی و ظاهر

با اهیمت شدن دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام، امروزه توجه به زیبایی و ظاهر تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام نیز از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. توالت فرنگی وال هنگ باعث شیک و لوکس شدن، طراحی و ظاهر داخلی سرویس بهداشتی و حمام شما می شود. ترکیب وال هنگ با سایر تجهیزات مدرن داخل سرویس بهداشتی و حمام باعث تمایز ان خواهد شد. در واقع یکی از تفاوت های توالت فرنگی و وال هنگ که مشخص شدن بخش کمتر وال هنگ می باشد که همین امر باعث زیبایی و شیک شدن سرویس بهداشتی شما می شود.

فضای بیشتر در سرویس بهداشتی و حمام

وال هنگ به دیوار وصل می شود و مانند توالت فرنگی معمولی نیست که بر روی زمین قرار گیرد. به همین دلیل فضای کمتری را اشغال می کند. در واقع این محصول تنها به اندازه خود کاسه از فضای سرویس بهداشتی را اشغال می کند و همچنین بدلیل این که روی دیوار نصب می شود، فضای سرویس بهداشتی بزرگتر می شود.

ارتفاع دلخواه

یکی دیگر از تفاوت های توالت فرنگی و وال هنگ در ارتفاع وال هنگ می باشد. توالت فرنگی دارای ارتفاع ثابتی است و نمی توان ارتفاع آن را تنظیم کرد. اما در وال هنگ می توان ارتفاع محصول را تنظیم کرد و بالاتر و یا پایین تر از حالت معمول تنظیم کرد. البته ارتفاع توالت فرنگی استاندارد است و معمولا ارتفاع نشینمن در حدود 37.5 تا 42 سانتی متر است. اما با توجه به نیاز افرادی که از وال هنگ استفاده می کنند، می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد.

تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ در نصب

نصب توالت فرنگی وال هنگ در دو مرحله انجام می شود و بخش فلاش تانک و یا استراکچر در داخل دیوار کار گذاشته می شود. توالت فرنگی معمولی نصب راحت تری دارد. باید در نظر داشت که امکان نصب وال هنگ بر روی هر دیواری امکان پذیر نیست.

تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ در سر و صدا

توالت فرنگی نسبت به وال هنگ دارای سر و صدای بیشتری است و اگر سر و صدای توالت فرنگی برای شما خیلی مهم است، پیشنهاد ما استفاده از وال هنگ است.

تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات محبوب