اطلاعات جامع در رابطه با مکانیزم تخلیه توالت فرنگی

تخلیه توالت فرنگی

آشنایی با انواع مکانیزم تخلیه در توالت فرنگی ، تخلیه آبشاری ، تخلیه واتر جت ، سه شوتینگ ف توربوجت و…

مکانیزم تخلیه توالت فرنگی

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب توالت فرنگی، نوع تخلیه آن می باشد

1) سیستم تخلیه توالت فرنگی آبشاری (ریزشی)

در سیستم تخلیه آبشاری آب از مخزن به طرف آبریز (ریم) کاسه فرنگی هدایت شده و سپس توسط سوراخ هایی که در لبه آبریز کاسه در فواصل معین ایجاد شده خارج شده و شستشوی کامل کاسه از بالا به پائین صورت می گیرد. در این سیستم خروجی نسبتاً بزرگ است و به تخلیه بهتر کمک می‌کند.

2) سیستم تخلیه توالت فرنگی واترجت

در این سیستم تخلیه آب از طریق کانالی که از مخزن آب به شوتینگ ریم که در عمق کاسه ایجاد شده هدایت می گردد و همزمان بوسیله آبی که از آبریز بالای کاسه برای شستشوی کاسه جاری می شود، فشار مضاعفی ایجاد نموده و عمل تخلیه در مدت زمان کوتاه و با حجم آب کمتری نسبت به دیگر سیستم ها انجام می گیرد و از مزیت های این سیستم کم صدا بودن تخلیه می باشد.

4)  سیستم تخلیه توربوجت

این سیستم مانند سیستم واترجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی دو کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالای کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دورشوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از سه کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم ها، صورت می‌گیرد.

5) مکانیزم سوپرجت

این نوع مکانیزم ضمن داشتن خصوصیات فرنگی های واترجت، به دلیل طراحی ویژه کانال تخلیه و نیز داشتن مکانیزم مخصوص به خود، دارای حداقل مصرف آب نسبت به سایر توالت‌های فرنگی می باشد. مکانیزم این  نوع فرنگی بدلیل حداقل مصرف آب نسبت به سایر فرنگی‌ها بصورت یک زمانه بوده و نیازی به مکانیزم دو زمانه ندارند.

5)  سیستم تخلیه توالت فرنگی پنتاجت

این سیستم مانند سیستم توربوجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی چهار کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالا چهار طرف کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دور شوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از چهار کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم‌ها، صورت می‌گیرد.

مطالعه بیشتر در مقاله راهنمای انتخاب توالت فرنگی

و یا مقاله آی بس در ایلنا “ راهنمای خردی توالت فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *