ابعاد توالت فرنگی وال هنگ و فلاش تانک

ابعاد و اندازه توالت فرنگی وال هنگ از جمله مواردی است که در هنگام خرید بایستی به آن توجه کنیم. توالت فرنگی وال هنگ در گذشته فقط در مجلل ترین هتل ها و رستوران ها یافت می شد. اما در حال حاضر با ایجاد تنوع و کاهش قیمت و تغییر فرهنگ مردم در حال توسعه و افزایش مصرف می باشد. در اکثر پروژه های لوکس و متوسط رو به بالا استفاده می گردد. با توجه به افزایش کاربرد این محصول در این مقاله می خواهیم ابعاد توالت فرنگی وال هنگ و یا همان دیواری و استراکچر و همچنین شرایط نصب آن را بررسی کنیم.

توالت فرنگی وال هنگ و یا دیواری

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ در بیشتر سرویس های بهداشتی جذاب خواهد شد. اما در فضاهای کوچکتر به خوبی نمایش داده می شود. در ضمن با نصب توالت فرنگی دیواری در یک سرویس کوچک، علاوه به بر مدرن بودن و زیادتر شدن محیط باعث استفاده مفید از فضا خواهد شد و اتاق بزرگتر به نظر می رسد.

در خصوص ایمنی نصب این محصولات لازم به ذکر است با نصب سازه استراکچر به صورت استاندارد، این محصول می تواند تا وزن 400 کیلو گرم را تحمل کند. این توالت فرنگی توسط یک قاب بسیار مقاوم نگه داشته می شود. اتصالات دیواری توالت فرنگی از سفت ترین انواع توالت ها هستند. بنابراین، نیازی به نگرانی در مورد خراب شدن توالت از دیوار در حین استفاده ندارید.

چرا توالت فرنگی وال هنگ و یا دیواری بخریم؟

  • توالت فرنگی وال هنگ یک انتخاب ایده آل برای فضاهای جمع و جور و به خصوص حمام هستند. به دلیل پنهان بودن مخزن در دیوار، توالت و قاب دیواری نسبت به توالت معمولی فضای کمتری را اشغال می کند.
  • همچنین به دلیل نصب روی دیوار و نداشتن پایه روی زمین، تمیز کردن آنها نسبت به سایر توالت ها راحت تر است. بنابراین، می‌توانید زیر توالت را تمیز کنید، جارو بکشید و پاک کنید، بدون اینکه در گوشه‌ها و فضاهای سخت قرار بگیرید.
  • اتصالات و لوله کشی مخفی یکی دیگر از مزیت های این محصول می باشد.
  • نصب کلید شاسی تخلیه نیز یکی دیگر از زیبایی های این محصول می باشد، کلید تخلیه به سادگی از دیوار جدا شده و تمام دسترسی شما به مخزن پنهان در دیوار را فراهم می کنند.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

  • توجه به ابعاد توالت فرنگی وال هنگ پیش از خرید این محصول یک نکته کلیدی به خصوص برای افرادی است که در حمام و یا سرویس بهداشتی خود با محدودیت فضا مواجه هستند.
  • حقیقت آن است که تاکنون استاندارد های مشخصی برای والهنگ تعریف نشده است و شرکت‌های داخلی نیز بر اساس اندازه هایی که شرکت های اروپایی و آمریکایی ارائه می دهند اقدام به ساخت محصولات خود می کند.
  • با این حال بهتر است که شما پیش از انتخاب توالت فرنگی دیواری از این ابعاد مطلع باشید تا در هنگام نصب با مشکل مواجه نشوید.
  • ابعاد چهارچوب اصلی یا استراکچر توالت فرنگی وال هنگ:

قبل شروع آموزش نصب کاسه وال هنگ لازم به ذکر است در ابتدا می بایست که فلاش تانک توکار با استراکچر قبلا روی دیوار نصب گردد. وال هنگ علاوه بر قسمت کاسه توالت یه قسمت پنهان نیز دارد که در پشت دیوار نصب می شود. این قسمت مخفی همان فلاش تانک است که عملیات تخلیه فاضلاب و ورود آب به درون کاسه توالت را انجام می دهد.

ابعاد اصلی وال هنگ

منظور از ابعاد و اندازه چهارچوب اصلی وال هنگ نیز در واقع ابعاد فلاش تانک است که بیشتر متاثر از بخش مخزن می باشد.

  1. مخزن: عمده توالت فرنگی ها با ضخامت بین ۸ تا ۱۲ سانتیمتر تولید می شوند.
  2. طول چهارچوب: طول چهارچوب فاصله بین دو لبه مخزن است که ۵۵ سانتی متر می باشد.
  3. ارتفاع توالت فرنگی: ارتفاع وال هنگ همانند توالت فرنگی های معمولی از کف سرویس بهداشتی تا قسمت نشیمنگاه ۴۰ سانتیمتر جهت استاندارد عمومی و تا ۵۵ سانتی متر جهت معلولین می باشد. با توجه به اینکه استراکچر در ابعاد دلخواه قابل نصب می باشد و پایه های قابل تنظیم دارد، میتوان ارتفاع نصب توالت فرنگی را بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر افزایش یا کاهش داد. جهت نمونه می توان به نصب توالت فرنگی کودک در ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین اشاره نمود. که این خود یکی از مزایای ویژه والهنگ نسبت به توالت فرنگی های زمینی است. بنابراین می بایست قبل از نصب استراکچر وال هنگ کارایی و مورد استفاده آن را دقیق مشخص نمود تا قبل از شروع عملیات نصب تمامی این ابعاد و استانداردها و ارتفاع آن تنظیم شود.

فاصله بین دو پیچ و یا آکس توالت فرنگی وال هنگ

  1. فاصله پیچ های نگهدارنده: فاصله بین این دو پیچ بستگی به ساختار توالت فرنگی دارد و در نهایت نصب وال هنگ نیز با استفاده از دو پیچ نگهدارنده که متصل به چهارچوب فلزی داخل دیوار انجام می شود. این دو پیچ در دو فاصله 18 و 23 از دیوار نصب شده است. به این ترتیب نشیمنگاه وال هنگ بر روی این دو پیچ نصب می شود.
  2. لوله کشی : در بخش تاسیسات نیز می بایست لوله کشی فاضلاب (لوله های با قطر ۹۰ و یا نهایتاً ۱۱۰ سانتی متری) را در فاصله ۲۲ سانتی متر از کف سرویس بهداشتی نصب می شود. حد فاصله دهانه لوله فلاش تانک با لوله فاضلاب بستگی به ارتفاع توالت فرنگی دارد اما به طور استاندارد بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر می تواند قابل تغییر باشد.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

ابعاد و اندازه توالت فرنگی وال هنگ

ابعاد کاسه توالت فرنگی وال هنگ: جهت ابعاد کاسه هیچ اندازه استانداردی وجود ندارد و ابعاد کاسه توالت فرنگی یا همان قسمت نشیمنگاه بر مبنای طراحی و سیستم تخلیه وال هنگ مشخص می شود.

  1. طول نشیمنگاه: طول و عرض نشمینگاه نیز بر مبنای سیستم تخلیه آبشاری و سیفونی متفاوت می باشد و اصولا به دلیل وجود سیفون در توالت های سیفون دار بزرگتر از واش دون است، زیرا بایستی مسیر سیفون در توالت قابل طراحی و اجرایی باشد معمولاً در این حالت عمده کارخانجات طول کاسه توالت فرنگی را بین 50 تا 60 سانتیمتر در نظر می گیرند.

در محصولات با سیستم تخلیه واش دون اصولا از طول کمتری نسبت به شوتینگ دار برخودار خواهد بود. استاندارد این مدل از محصولات ۴۰ تا ۵۵ سانتیمتر می باشد. توالت فرنگی کودک نیز اصولات با طول ۳۵ سانتی متری نیز تولید می شود.

  1. عرض نشیمنگاه: عرض نشیمنگاه نیز ۳۶ تا 40 سانتیمتر طراحی می گردد که اغلب مورد تایید تمامی مصرف کنندگان می باشد.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ مروارید

مروارید همواره جزو برترین برندهای تولید چینی بهداشتی در ایران بوده و در حال حاضر نیز از جمله بهترین توالت فرنگی های وال هنگ بازار تولید این شرکت می باشد. با توجه به تنوع تولیدات مروارید برای پوشش تمامی بخش های بازار، وال هنگ های با سایزهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می کند. در این بخش به بررسی انواع وال هنگ های مروارید از لحاظ سایز بندی می پردازیم:

  • وال هنگ مروارید مدل دسپینا

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

  • وال هنگ مروارید مدل مگا

  • وال هنگ کاتیا

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ مدل کاتیا

  • وال هنگ سیلویا

برای مشاوره در رابطه با ابعاد و اندازه توالت فرنگی وال هنگ با مشاورین ما در آی بس 91018986- 021 تماس بگیرید. مشاورین ما به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته در انتظار پاسخگویی به شما می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *