مینیمالیست در طراحی حمام

دکوراسیون مینیمال

مینیمالیست در طراحی حمام

دکور حمام ، روند مینیمالیستی نقطه مقابل سرعت زندگی است که مانع از توقف و احساس ساده ما می شود. گرایش مینیمالیستی نقطه مقابل شتابی در زندگی امروز است که ما را از لحظه ای توقف و احساس کردن ساده باز می دارد.

سبک مینیمال یک بازی برای تعادل به نمایش می گذارد در جایی که خلوص کلید اصلی است. با الهام از گذشته کلاسیک در کنار نگاه جهانی به فلسفه ذن ژاپنی. پیش فرض های این فهم از پروسه آفرینش توسط خلاقیت اروپایی در کارهای طراحانی مانند میس ون دروهه و لوکوربوزیه به کار گرفته شد.

با متانت به عنوان یک پیش فرض، مینیمالیسم روشی برای فهمیدن فضاهایی است که در آنها هر انحنا و هر مقطعی اهمیت دارد.

دکوراسیون مینیمالیستی

دکوراسیونی که در عین سادگی و مرتب بودن فضا زیباست. بعد از دکوراسیون مینیمالیستی اتاق پذیرایی و آشپزخانه نوبت رسیده به یکی دیگر از بخش های دکوراسیون داخلی یعنی دکور حمام و دستشویی که اغلب فکر می کنند. نهایت خلاقیت در زیباسازی این محیط ها استفاده از سرامیک و شیرآلات شیک و گرانقیمت این بخش از خانه است. اما اینطور نیست و شما بایستی علاوه بر انتخاب صحیح، تناسب ها و ترکیبات مناسب را نیز مد نظر قرار دهید.

بد نیست یک جهش رنگی در حمام داشته باشید؛ رنگی متفاوت و مکمل. با توجه به این نکته که رنگ ها باید ساده و در عین حال نافذ باشند و استرس بصری به چشم ها وارد نکنند. استفاده از رنگ های طبیعی مانند قهوه ای، برنز و سبز مناسب است. یک دیوار کاشیکاری رنگی این روزها از مشخصه های یک دستشویی مینیمال است.

طراحی و دکور حمام

طراحی یک سرویس بهداشتی مینیمالی به معنی استفاده از لوازم عجیب و غریب در آن نیست. برخلاف آنچه امروزه خیلی ها درباره سبک مینیمالیسم در حمام و دستشویی فکر می کنند. اصلا لازم نیست که در این محیط ها از سرویس شیرآلات خاصی استفاده شود. ساده باشید به عنوان مثال: به جای استفاده از بطری های پلاستیکی مایع دستشویی با نام برندها. می شود از سرویس های چینی خاص آن استفاده کرد. این اولین قدم برای داشتن یک سرویس مینیمال است.

استفاده از چوب در حمام و دستشویی تا امروز یک خطای بزرگ به شمار می رفت اما حالا چند وقتی است که طراحان داخلی سر نترسی پیدا کرده اند و برای طراحی های خاص سرویس های بهداشتی سراغ چوب های خاص می روند. با این اوصاف چوب به عنوان یکی از المان های شناخته شده طراحی مینیمالیستی وارد کار شده است. پای دوش حمام یا کف محیط را می توان از چوب های بامبو پوشاند. چوب در طراحی مینیمالی یکی از مهم ترین نمادهای ساده زیستی است. حتی اگر در حمام و دستشویی به کار برده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *